söndag, augusti 31, 2008

From a Basement on the Hill

Har som vanligt nu för tiden tillbringat större delen av min helg i källaren för att snart kunna bjuda på en slutlig invigning med pumpa och ståhaj. Arbetet har faktiskt förflutit ovanligt lugnt med tanke på allt småpill som skall till innan man kan sätta sig vid den efterlängtade vinylspelaren. För att få en dräglig arbetsplats så måste jag ju givetvis ha lite bakgrundmusik, passade därför på att smyga igenom Liam Finns skiva "I´ll Be Lightning". Albumet passade perfekt, det liksom lugnade ner stundande irritationsmoment och skruven satt där den skulle. Ingen musik för vrålpartyn men soft som en silkeskudde vid Nilens flodbädd.
Liam Finn - Better To Be Påminner starkt om en annan låt, någon som vet ??

6 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt coolt å najs. Kan tänka mig att det har varit bomull för ditt humör när spikarna böjer sig.
Det här tyckte jag om. Får mig att tänka på barfotadans.
TP

Jimmy Myhre sa...

Är väl knappast känd för mitt lugna humör så den här killen gjorde verkligen susen , sådär avslappnat att man inte kan bli förbannad oavsett vad

Jimmy

Anonym sa...

Min kind of blu.. förlåt musik. Helt klart. Nytt?

Anders


PS. Ordverifiering lyder "hmosex". Vad är det Blogspot försöker antyda?

Jimmy Myhre sa...

Han är hyfsat ny, har spelat i band innan den här solodebuten som kom 2007, kan tänka mig att vi får höra betydligt mer av honom i framtiden, tycker att låten Better To Be i vissa partier påminner om Elliott Smiths låt
Needle In The Hay
http://www.youtube.com/watch?v=_dUsAFF_Dts

Jimmy

Jimmy Myhre sa...

Attans , att jag missade den roliga ordverifieringen, en blogg om detta fenomen ??

Jimmy

Anonym sa...

Ordverifieringen grundar sig på anslaget på tangenterna.
Jag själv fick amtjuf vilket måste vara en förkortning av amerikansk tjur med ett uns talfel.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »