söndag, augusti 17, 2008

Guldfeber

Har nämnt henne i något av mina tidigare inlägg men hon förtjänar en xtra knuff. En udda blandning av electro, dub, ska, indierock och hip hop är vad Santogold bjuder oss på. Hennes album med samma namn är en alldeles bedårande poppärla som snurrar frenetiskt i min zenspelare. Såg även att Malin på Musikfeber har uppmärksammat henne på ett inlägg. En riktigt trevlig ny bekantskap helt enkelt.... Lyssna och avgör själva....(som vanligt länkar jag på låttitlarna) Say Aha Lights Out You`ll Find A Way My Superman L.E.S Artistes Shuv It

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ganska oväntat inlägg från indiekungen. Helt klart udda blandning av stilar, är inte riktigt kompis med denna genre ännu men ska ge den en chans till.

Anonym sa...

Tackar även här för tipset. Skall lyssna och se om hon fångar även mig. (Får lite 80-talsvibbar när jag lyssnar.) You'll find a way gillade jag, så här inledningsvis. Fridens Liljor - anders

Anonym sa...

Peppade under hela vintern för hennes debut, men blev tyvärr lite besviken - Men "L.E.S Artistes" satte ribban högt!

TP sa...

Håller med dig, Jimmy!
En riktigt trevlig bekantskap.
Låter lite som Gwen Stefani på rösten va?

Malin sa...

tack för länken :)
får man fråga vilken zenspelare du har och hur nöjd du är med den?

Jimmy Myhre sa...

Indiekungen har många strängar...
Tycker nog att albumet har stora kvaliteér men visst är L.E.S Artistes lysande Gorillan.
Kanske lite Gwen eller kanske Glenn ???Det var så lite Malin
Kul att ni gillade tipset

Gonzo sa...

Fan va sjysst.....här gör du en höger,vänsterhöger o fintar upp oss på läktaren.... håller med om att det luktar lite Glenn (Gwen)

Jimmy Myhre sa...

Glömde att nämna vilken spelare det var Malin, Creative Zen 8GB och syndigt svart givetvis, riktigt nöjd, till lyssning har jag ett par Koss Porta Pro lurar som fortfarande håller makalös klass. Spelaren går att uppgradera med minneskort men 8GB räcker långt, kan varmt rekomendera.
Dom gamla fotbollstakterna sitter i Gonzo, du kommer väl ihåg spelkvällen sist, vilken hole in one eller var det "One In Ten" ??

Jimmy Garrincha

TP sa...

Dina gamla fotbollstakter sitter verkligen i ännu Jimmy. Du höll på att skada dig allvarligt innan du ens rört bollen!!!!!

Toninhio

Jimmy Myhre sa...

Visst var det så, fanns en anledning till varför jag var tvungen att sluta, kunde tyvärr inte varva ner som bisittare och skaffa dreadlocks, men ändå

Jimmy

Gonzo sa...

Makalös vurpa!! Tur att det inte finns något kvar i dina fötter som kan gå sönder...

/Joe Jordan

Jimmy Myhre sa...

Otroligt nog kände jag nästan ingenting dagen efter, en normal människa hade troligtvis brutit av hela nedre delen av kroppen, ibland kan det vara bra att ha lite plast i lederna.

Jimmy-san

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »