lördag, augusti 02, 2008

WOW, vilket spelschema!



Så var spelschemat för nästa helgs Way Out West spikat. Arrangörerna har fått till det riktigt bra tycker jag. Självklart krockar ens intressen ibland, framför allt på klubbarna, men det beror ju på att dom lyckats få hit så jäkla många bra band. Värst drabbad av artisterna måste vara stackars Lykke Li som ska konkurera lyssnare mot självaste Neil Young. Ingen lätt uppgift.
Att avsluta hela musikhelgen i Annedalskyrkan lördag natt klockan 01.00 avnjutandes herrarna Hellberg & Hederos känns passande. Eller vad tycker ni? Hur lägger ni upp taktiken?
Fem dagar kvar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Taktiken kommer här: Dag 1 tokhänger jag i Linné (bortsett från två sista spelningarna). Dag två kör jag trestegsraketen Linné-Azalea-Flamingo. Denna strategi (utarbetad enligt devisen "mest musik för pengarna") ger mig en festivalupplevelse bestående av: Iron&Wine, The Sonics, Okkervil River, The National, Sigur Ros och Broder Daniel på fredagen. Inte illa, även om det svider att hoppa Grinderman. Lördagens trestegsraket bjuder på Fleet Foxes, livemästarna Flaming Lips samt Neil "not so" Young, samt en halv Håkan-konsert. Det blir fint. I övrigt tänker jag gå på känsla...läs: ta en bärs och hoppa mellan scenerna och låta de som är hågade vinna mig. /

Nu är det snart dags! WOW!
// Anders

TP sa...

Snyggt upplägg, Anders!
Ganska likt mitt eget. Börjar redan på torsdag med Gutter Twins klubbspelning. På fredag delas mitt i intresse mellan Flamingo å Linné med ett litet instick med Sigur Ros å ev. Sonic Youth. Intressantast klubbspelning på fredag e Dodos på Pustervik. Även lördagen blir det spring mellan Flamingo å Linné. Här kommer oxå helgens stora krock mellan Fleet Foxes å Håkan Hellström. Vete fan hur man ska göra där! Silverbullit har jag stora förväntningar på. Å som jag sa i inlägget så känns en avslutning i Annedalskyrkan väldigt passande. Men på en festival e nyckelordet flexibelitet. Man gör det som känns rätt där å då så alla upplägg kan kastas åt sidan redan efter en minut. Men d e lika spännande d!

Anonym sa...

Ni får ha det så bra :(

Jimmy Myhre sa...

Skall bli så förbannat roligt, ser faktiskt bra ut med spelchemat, några krockar får man ju som sagt räkna med

Jimmy

TP sa...

Ajajaj Gorillan, det löste sig inte för dig. Det var tråkigt! Vi ska se till att ha roligt för dig oxå. Samt att förmedla våra upplevelser i inlägg på grisen.
Ha d!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »