onsdag, november 18, 2009

En guldgruva...... och lite engelsk jazzrock

Jag fick ett tips av en kompis igår som jag bara måste förmedla till er andra. Han berättade om en sida på nätet där man kunde lyssna på streamade konserter. Han sa att där finns allt!!! ....jag tog honom givetvis med en nypa salt. Men döm om min förvåning, där finns otroligt mycket. Vad sägs om Mountain från -71, Hendrix, Bon Iver, Fleet Foxes, Allman Brothers, Okkervil River, Zappa, ja listan kan göras oändlig. Adressen den hittar ni HÄR. Det är bara att göra en liten kort registrering sen kan ni vältra er i underbara livekonserter.
Sen måste jag bara ha med lite musik också: Dagens platta får bli "Songs For A Tailor", Jack Bruce första soloplatta efter Cream. En fantastisk jazzrockplatta.......den ligger här (spotify)
Jag filar febrilt på del 2 med Gov't Mule............så lätt kommer ni inte undan!

4 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Gött tips kompis, blir till att registrera sig och sitta uppe ett par dygn.

Amse sa...

Tack för tipset!!

Maria sa...

Tack för tipset! Har svårt att slita mig nu!

TP sa...

Guldgruva är bara förnamnet. Suveränt tips! Här ska lyssnas!
I mitt tycke så behöver den gode Jack någon som håller ihop hans musik. Hans soloplattor är alla väldigt splittrade.Bättre är då hans gruppkonstellationer som Cream, West Bruce & Laing, Truce, BBM m.m.
"Songs..." är hans klart bästa egna platta i vilket fall!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »