söndag, mars 21, 2010

Rapport från en ynk-rygg

Efter att ha haft 1 års b loggsemester tänkte jag att det var på tiden att jag visar ett livstecken. Ligger för tillfället på en värmedyna med datorn i knät, något som jag gjort ganska flitigt i vinter, i alla fall så fort lilltjejen sover. Jag har nämligen varit pappaledig några månader, dock en något handikappad pappa så roliga aktiviteter har lyst med sin frånvaro, orsaken är ett diskbråck som började i julas o bara blir värre. Jag träffade en kirurg i fredags o vi kom överens om att det var dags för operation, under tiden jag väntar på detta fick jag ytterligare ett piller att knapra på. För tillfället äter jag 4 sorters preparat, inte mindre än 22 piller/ dygn, jag funderar på om jag skall lägga dem i en tallrik o äta dem med mjölk och äpplemos, eller varför inte lingonsylt. När jag väntar på operation går min kära hustru och väntar på att få föda ännu en rosa lintott när som helst, om tajming är allt så är jag fullständigt tillintetgjord, jag funderar på att ställa upp som statymodell över ett monument för taskig tajming. Hur som helst så är inte allt nattsvart, har byggt färdigt huset och fått en ny stereo, en stereo med tillhörande ipod-docka så jag kan ligga i soffa o få upp menyn på tv´n. Tyvärr är menyn lite långsam och jag måste alltid börja bläddra artisterna från A, vilket gör att jag lyssnar mycket på artister som börjar på A B och C.
Man kan tycka att när jag inte har skrivit en rad på ett helt år så borde jag kunna komma med någonting nytt, så är det alltså inte, jag har troget följt övriga grisars o "grannbloggares" musiktips och varit nöjd med detta. Däremot vill jag vurma för en alldeles lysande platta som jag återupptäckte häromdagen, jag köpte skivan när den kom 2007 men samtidigt köpte jag Grinderman vilket kan ha bidragit till att den kom lite i skymundan, spelade den ett tag men sen föll den i glömska, men nu spelas den återigen flitigt. Här kommer en påminnelse om hur bra "Neon Bible" är.
De står högt på min önskelista över band jag vill se, få dem på Way out west vore ju närmast en dröm, kolla dem live här,

7 kommentarer:

anders sa...

Stackars, stackars dig. Diskbråck är fanimej ingenting för lipsillar, jag vet. Det krävs hårda, kärva män för att stå pall smärtan. Hoppas du blir fri från plågan snart.

Arcade fire. Ja de vill jag också se. WOW blir bra i år också, bara man får sitta. Bra låtar, bra band. Har faktiskt lyssnat på dem idag, otroligt nog.

Anonym sa...

Det svänger så man blir tokig!!!
/Lillgrisen

Boggen sa...

AF vore ytterligare kanonbokning, men då måste de väl kanske släppa något nytt...

Jimmy Myhre sa...

Härligt att du är tillbaks Jonas, ryggsmärtor är inget ett leka med, det kan få den djärvaste man att jämra sig, Arcade Fire är ett solklart favoritband, bra att du påminde oss, ser fram emot årets nya med AC, att få se dom på W.O.W hade nästan varit för bra

Anonym sa...

Anders: Ja jag får halta fram i väntan på operation, lustigt sammanträffande med skivan!

Lillsgrisen: så sant

Boggen: Har hört ryktas om att de är på g med en ny platta men inget bekräftat.

Tack Jimmy, tur att det finns lapdance, eh jag menar laptops.

TP sa...

Välkommen tbax kompis!
Aj, jag lider med dig!
Brock är inget å leka med, fråga "Lillen" Eklund.
Ett menytips; lägg ett prefix på alla måsteartister. Om inte annat så kan det bli roligt, Brolling Stones, A New Model Army, BZZ Top, Blustans Lakejer, Celvis.
En tröst!?, det är väl ingen risk för en femte i dagsläget???

Anonym sa...

Tack Tp, ingen dum idé med prefix, varför inte cokkervil river.En klen tröst men en tröst, 4 får det bli enough is enough...

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »