söndag, maj 25, 2008

Rancid igen!

Den minnesgode kommer kanske ihåg att jag för några månader sen tipsade om gamle Rancid-medlemmen Tim Armstrongs soloplatta. Nu kan man få den helt felaktiga uppfattningen att undertecknad är ett stort Rancid-fan då jag nu vill göra er uppmärksamma på en annan medlem från gruppen. Denna gång är det Lars Fredriksen som ska få stå i rampljuset.
Låten e skriven av engelske rock-barden Billy Bragg och har en intressant text, som många av hans alster. När t.o.m. jag, som i stort sett aldrig har lyssnat på texter, ber er lyssna på orden, då förstår ni att d nåt extra. D som jag finner mest intressant e beskrivningen av sociala motsatsförhållande typ :

"Just because you're going forward, doesn't mean I'm going backwards"

Lars Frediksen & the Bastards - To have & to have not

2 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Fränt som blymönja och tagggtrådstandkräm. Kul att Rancid fortfarande ynglar av sig. Kan tänka mig ett antal spritrundor på den rösten. Något att spela för mormor, orginalet är för övrigt också lysande.

Mvh Jimmy

Gonzo sa...

Svinbra!!! som att få en käftsmäll. Eller bli ställd i mål med full utrustning i en landhockeymatch!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »