onsdag, oktober 28, 2009

Benknäckarvals

Efter några dagars förkylning och stillasittande är det dags att sparka igång gubbhänget igen. Slog troligen nytt sömnrekord natten till idag, klockan 08:30 slog jag upp ett par blytunga ögon och undrade förvirrat om det var julafton. Känslan ersattes snabbt av den sedvanliga nödighet som drabbar dom flesta sjusovare. Skönt att få känna sig utvilad för en gångs skull...
Här får ni ett band att lägga på minnet "Dead Man´s Bones" En ganska osannolik sammansättning av en styck duktig skådespelare och hans bäste kompis, tillsammans drog dom ihop ett knippe instrument och med hjälp från en barnkör skapades ett ruggigt bra konceptalbum, lyssna själva nedan

4 kommentarer:

Malin sa...

Jag brukar i vanliga fall få starka allergiska reaktioner av barnkörer, men ibland dyker det upp undantag, som nu.

Riktigt bra! Gillade framförallt In the Room Where You Sleep. Ryan Gosling alltså, tufft.

Jimmy Myhre sa...

Barnkörer är som du säger Malin ytterskt vanskligt, mången artister har misslyckats fatalt men inte The Bones, gillar verkligen deras leksinne
mmmm

TP sa...

Perfekt timad musik för Helloween!
Krypande!
Jag var helt off vad det gällde skådisen, var tvungen att kolla nätet var det var för figur. Å inte blev det bättre av att läsa vilka filmer han hade varit med. Men till slut hitta jag nåt som jag kände igen han ifrån, och nu skäms jag verkligen, nämligen tv-serien "Young Hercules". Får väl skylla på att den gick på bra söndagsmorgontid.

Gonzo sa...

Nja...fastnade inte vid första lyssningen, men efter ett par vändor börjar i.a.f. "Name In Stone" bita sig fast i hälsenorna.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »