fredag, oktober 09, 2009

Det Det

När vår bloggvän Boggen för en tid sen hade den goda smaken att ha med en låt med The The på en av sina suveräna listor fick det till följd att jag än en gång sökte på Tuben efter min favoritlåt med densamme.
Å vet ni vad?
Nu hittade jag den. Lyssna på Matt Johnsons syndigt olyckliga röst i versen, den avundsjuka i övergången och den smått desperata i refrängen. Johnny Marrs gitarrfigurer ger låten en härlig inramning.
Som en liten bonus kommer här "Armageddon days" från samma konsert, tyvärr utan den klassiska "Ballroom Blitz-inräkningen".

4 kommentarer:

Boggen sa...

Tackar för berömmet, det värmer i höstkylan!
Mannen, myten, Matt! Gjorde som sagt en hel del bra som känns lite orättvist bortglömt. Bra att du fortsätter påminna! Mr Marr då! Hur många bra band har den mannen spelat med!?

Jimmy Myhre sa...

Ruggigt bra T.P, Marrs kittlande på gitarren är så förbannat bra att världens bekymmer vänder vid dörren. Suveräna liveklipp som jag inte sett innan på tuben

Anonym sa...

Ännu ett band som funnits mitt framför ögonen utan att man brytt sig om dem något vidare, dags för botgöring. Johnny Marr spelar numera med Cribs,rekommenderas varmt.

TP sa...

Berömmet har du förtjänat väl Boggen.
Marr har hoppat in lite här å där t.o.m. Bryan Ferry har fått ta del av hans tjänster tror jag. Jag vurmar speciellt för hans samarbete med Bernard Summer i Electronic.
Likt en predikant säger jag att det är aldrig för sent för botgöring Jonas. Apropå armageddon???

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »