lördag, december 12, 2009

Bäst Just Precis Nu !

Så här på en lördagskväll torde det ligga väl till pass med en bäst-just-nu-lista, det finns så in i laxlådan mycket musik att välja på så jag fick hålla nere tyglarna något, hoppas att ni har tid att få några matnyttiga förslag till efterrätten.
Dan Auerbach - When The Night Comes (Ljuvligt som en rejäl fylla i vårregnet)
Vnv Nation - Sentinel (Refrängen, refrängen !!)
Editors - In This Light And ... (får mig att kliva in i skärselden utan att skära mig)
Nick Drake - Way To Blue (Kan inte värja mig för Drakens ord)
Broken Records - Nearly Home (Att låta som Waterboys bästa sidor kan aldrig misslyckas)
Yeah Yeah Yeahs- Heads Will Roll ( Får till och med mina söndertrasade idrottsleder till att vilja dansa )

5 kommentarer:

Anders sa...

Du prickar in tre favoriter här (Dan, Broken records och Nick). Det gillar jag!

Jimmy Myhre sa...

Visst är dom läskigt bra Anders, kan inte tröttna, kan inte sluta att lyssna...
mmmmmmmmmmmmmmmmmm

Boggen sa...

Håller med Anders, tre favoriter, samma tre. Intressant också med lite Vnv Nation eftersom jag har stora hål i min "synthkunskap". Har fortfarande inte riktigt tagit in allt med Editors trots Musikfebers hyllningar, gillar en del men inte allt. "Heads will roll" var också riktigt skön. Fyra favoriter kanske...

TP sa...

Vilken fantastisk och spretig samling! (inte fantastiskt spretig!)
Smetande Auerbach.
Smattrande VNV
Smuttande Editors
Smittande Yeah
Smärtande Drake
Smäktande Broken

Jimmy Myhre sa...

Spretigt är bara förnamnet T.P, skönt att man numera kan lyssna till allt med öppna sinnen.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »