fredag, december 11, 2009

Day Of The Indiespensable

Fredag är veckans blygsamma höjdpunkt, en dag där det är okej att vara trött och håglös, en kväll där man med stort nöje kan avnjuta det stolta navelludd som veckans bataljer samlat in. Vem vet, det kanske blir än bättre nästa vecka... Livets stora förhoppningar och visioner har en viss förkärlek till att dyka upp när tröttheten och dom starka dryckerna angivit sitt deltagande....
Helg,.. ..lätt och ledig som en polsk glädjeflicka
För att riktigt förankra min glädje väljer jag ett av mina favoritband genom alla eoner av tid..

2 kommentarer:

TP sa...

Att hjärnan lever sitt eget liv blir ibland alldeles uppenbart. En oskyldig och slumpmässig felstavning fick hjärnan flyga iväg till ett svettigt omklädningsrum i början av 70-talet. Under all hockeyutrustning bar spelarna ofta t-shirts från de stora materialtillverkarna. Det kunde vara Jofa, CCM, Koho, Titan , Karhu och Sportjohan!! Men det var ett annat märke som dök upp ur gömmorna; OURS. Flankerat av gulliga nallebjönar studerande ordet från var sida mot en ohygglig urtvättad pastellfärg som bakgrund. Trots detta hade det varit fräckt å haft tröjan idag men jag får nöja mig med minnet!
Kanske finns det någon annan som kommer ihåg det?
Självklart en höjdarlåt!

Jimmy Myhre sa...

Var helt enkelt tvungen att fundera över detta en stund, många goda minnen som kommer fram, främst med vår käre fader där han iklädd dessa tröjklenoder försöker att underhålla två illbattingar, på den tiden var även polisongerna en del av personligheten, överstehuvud Peterson var inget undantag, uj, uj

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »