torsdag, december 03, 2009

Fågelsång som insperationskälla

Jag tänkte skriva del 3 om "åsnorna när jag ramlade över detta klipp.
När jag hörde låten tänkte jag på att Grateful Dead har inspirerat många av de nya banden som kommer fram. Här finns klara kopplingar till Bl.a Fleet Foxes, Band of Horses och alla såkallade "Banjoband" (Boggen och blå-Anders fattar nog vad jag menar). Orkar ni bara ta er igenom det lååånga solopartiet med lite jazzigt inslag så har ni en fantastisk låt.
Indoktrineringen har börjat!!!

3 kommentarer:

Anders sa...

Visst var det fantastiskt. Och vad härligt trångt de satt, som om de kurat ihop sig runt en lägereld.

Gonzo sa...

Man hör tydligt att de inspirerat den moderna "skägg"musiken. Visst äe det mysigt....

Jimmy Myhre sa...

Visst låter det som att våra favoriter har hämtat mycket hos dessa äldre herrar, sköönt

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »