fredag, februari 29, 2008

En Halvkokt i Folie



Ett nytt knippe med intressanta band, känns som man upptäcker ny fantastisk musik varje dag. Våren är dessutom fylld med skivsläpp som bör underhålla den luttrade musikfanatikern. Som vanligt klicka på bandnamnet så åker ni vidare mot solen.
Mycket nöje mina vänner.

The Pigeon Detectives - Wait For Me Rivjärnsrock/punk måste höras !!

The Enemy - We'll Live And Die In These Towns Fullt ös, lock n loll

Throw Me The Statue - Moonbeams Melodisk rock med elektroniska inslag

Beach House - Devotion Härlig psykedelisk pop

Blue Foundation - Life Of A Ghost För er som såg på polisserien Anna Pihl, grymt angenäm electropoprock

Moebius Band - Love Will Reign Supreme En härlig samling med covers från denna egensinniga trio, dessutom gratis från deras hemsida
Ladda ner Ep:n

Malcolm Middleton - Sleight Of Heart Yeees, ett nytt album med en popsnidare av rang, lite Go- Betweens över detta album

Emma Pollock - Watch The Fireworks Melodiös tös med klös och ös samt en ljuv stämma

Firefox AK - Madame, Madame! Elektronica lady från Sverige, riktigt bra

Jenn Grant - Orchestra For The Moon Skön singer/songwriter

The Dirtbombs - We Have You Surrounded Sweet soul/blues rock lalaland

5 kommentarer:

Anonym sa...

WOW!!!!
Jäklar vad glad jag blir. Här får man sig en hel drös musiktips. Och jäkligt bra sådana. Jag vråldiggade The Pigeons direkt på ett sätt jag inte diggat sen förstalyssningen av the Libertines när det begav sig. Jenn Grant är rätt upp i min gränd; hennes "dreamer" var fantastisk. Och sedan lyssnade jag på The Enemy, som också lät också bra... och ... Var faktiskt tvungen att avbryta lyssningen under Mobius. Det blev för mycket av det goda.

Det går inte att ta in så mycket bra musik på en gång.Får återkomma imorgon.

Tack som fan, Jimmy! Kanonmusik!

/Anders

Anonym sa...

Kan bara hålla med ovanstående, har bara kommit egenom de tre översta en så länge, kollade på översta videon på the enemys sida, påminde mig väldigt mycket om Jam, vilket gjorde mig extra glad.
Känns som helgen är räddad.
Jonas

Jimmy Myhre sa...

Kul att ni gillade tipsen, som sagt så har det kommit otroligt mycket bra musik och våren kommer att vara full av intressanta skivsläpp så spetsa öronen mina vänner.

Ha det
Jimmy

TP sa...

Fan!
Man får ju panik! Så mycket bra musik å så lite tid. Hur ska man hinna ta del av allt!
Suveräna tips Jimpy! Alltid lika härligt å träffa på nya bekantskaper som e tilltalande.
Keep on digging!

Malin sa...

kul att du har med pigeon det. och enemy! Deras respektive debutplattor är riktigt riktigt grymma och rekommenderas varmt till alla att införskaffa.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »