lördag, februari 09, 2008

Now the King told the Boggiemen,you have to let the Raga drop.

Fan! Nu regnar det igen...suck! Den här jävla vintern tar kål på en, 5 plusgrader och regn....VARJE DAG det är ju februari det borde vara 2 minus och snö. Inte nog med det, jag har sålt mina tasker till räven. Jag har lovat att tillbringa en myskväll med mina döttrar och sambo. So far so good. Bara det att de har bestämmt att VI (inklusive jag) skall titta på melodifestivalen!!!! Hur ska jag ta mig ur detta eviga mörker? Jag sätter mig och slö surfar och trycker på shuffleknappen på min winampspelare och vad händer?? Jag blir bönhörd!...Ur högtalarna strömmar sol, hav och varma karibiska vindar i form av Dag Vag och "Bullen". Genast loggar jag in på "grisen" för att dela med mig av denna uppenbarelse. Så här kommer en liten lista över sköna reggaelåtar att lyssna på i regnet. Låtarna kommer allt efter som de poppar upp i huvudet så detta är ingen rankinglista utan alla kommer på första plats!!
  • Ge Bullen Ett Ben - Dag Vag
  • Punky Reggae Party(live) - Bob Marley
  • Vilddjurets tecken - Peps Person
  • Fire Of Heaven/Alter On Earth - Matisyahu
  • Som En Jojo - Dag Vag
  • Min Pappa - Dag Vag
  • Maskin nr 2 - Peps Person
  • Trenchtown Rock (live) - Bob Marley
  • Spår - Peps Person
  • Pär i Hagen - Dag Vag
  • Rulla På - Dag Vag

Oj vad mycket Dag Vag låtar det blev...ja ja ja ...jag vet inga Clash låtar??? Nä jag tänkte de skulle få en egen lista.

Hoppas Christer Sjögren vinner!!!

5 kommentarer:

TP sa...

Skit oxå! Missa jag melodifestivalen!
Lika upphetsande som en söndagmorgon efter en alltför blöt fest!
Något som däremot e mumsfillibaba för själen, i synnerhet så här års, e solskensmusik med grisarnas husband Dagus Vagus som främsta härförare. Dom e väl värda en egen lista? Nåt för nästa sammankomst.
I vilket lag spelar Christer Sjögren?

Gonzo sa...

Spelade inte han i Stoke på 80-talet?? Iallafall e han lika tråkig som Stoke var.
Det bästa med kvällen är att han gick vidare...heja Christer!!!!

Jimmy Myhre sa...

Regntunga skyar
Musiken leder oss in i ljuset, där vi färdas längs våra barndomsstränder.
Dag Vag svingar med trollspöt och Bjalke kan plötsligt se in i Paradiset.
Vilka låtar, vilken puls, här finns ingen Christer Sjögren ingen E-Type med pudelögon, vi har slutligen hittat hem.
(konstig kommentar, hmm)
Tack för en utsökt regnutdrivarlista

Jimmy

Anonym sa...

Underbar lista, kör till Sälen tidigt i morgon bitti & har ägnat mig åt packning så jag har missat denna fantastiska musiktävling som puplic service bjuder på. Såg dock Christer, kommer att i bästa fall bara ge mig sömnsvårigheter. Får nog slå på Bullen så jag repar mig.
Jonas

Anonym sa...

Reggae ja, där sa du nåt! Det är bättre än piller mot svårmådet man känner på dessa breddgrader perioden jan-mars. Nu är det jag som sätter på Lively up yourself med Bob Marley.../Anders

PS. Inspirerad av er startade jag själv upp en musikblogg i dagarna. Titta gärna in1

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »