lördag, februari 09, 2008

Ett Dagsverk

Jag blir galen! Vad ska jag göra? Jag har drömt samma sak en gång till. Blöt dröm! Min tunna rulla på lång väg nerför sanningens silverflod. Vid kinesiska muren satt unga & gamla, tokna & galna. Slaveri? Ogräset Pär i hagen pratade om döden. Ge mig en pistol! Himmel & helvete! Min pappa: Va skaru bli? Tiden går.......... Trycke e för mycke! Låt d komma ut! Flyger hellre en raket mot solen än dansar soldans med mig själv som en jojo. Musik: Samma sång, många gånger om. Atomsviten? Damm. Törst. Du får aldrig nog. Va spelar d för roll att jag blev inte hög. Vem lyssnar på dig när vården slår till? Fyrverkeri i Tjockhult trots glappkontakt. Palsternacka mot majskolv. Byttebytt! Diong!!!! Jag vakande upp. Tom. Ingen duger. Så kan de va Hej å hå

4 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är vad jag kallar skön poesi!

Gonzo sa...

ja och på månda ska vi gå till ett skitjobb och vi bor i varsin liten kartong..........fan va bra!!!!

Jimmy Myhre sa...

Helt suveränt sammanlänkade rader.
Skönt som våren, gott så det knu....ar i mun,

Tack ala mjukost

TP sa...

Så konstigt d kan bli! Dag Vags musik e ju varm, glad å minst sagt medryckande. Men med endast låttitlarna sammanfogade blev d väldigt mörkt å suggestivt. Knepigt!!!!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »