måndag, april 07, 2008

Nu är det klippt igen !!



Några första länkklipp från Pitchforks nya online TV. Verkar bli en riktigt bra station med videos, livesändningar, dokumentärer mm. Dessutom är kvaliteten på klippen kanonbra.

Kraftwerk - Numbers liveklipp, här behöver man inte dansa minsann
Band Of Horses - The Funeral Underbar låt från förra plattan
Death From Above - Black History Month Fantastiskt band som tyvärr inte finns längre
Plaid - Eyen Ett av mina favoritband inom electronica, gamla Black Dog medlemmar

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Plaid, alltså..Vilken underbar låt. Och vilken fantastisk video. Jag bokstavligen sögs in i den, bland alla teckningarna. Tack för ett suveränt tips, Jimmy!

Malin sa...

VA?! Finns inte DFA1979 längre? Hur har jag kunnat missa detta. Synd riktigt synd, grymt bra band. Tack och lov fick jag chansen att se dem live 2005, en av de häftigaste spelningarna jag varit på... men va trist att de lagt ner. :'-(

Jimmy Myhre sa...

Plaid är helt suveräna Anders, har alltid tyckt om musiken som The Black Dog gjorde så känslan gick helt enkelt över till Plaid när dom bildade det bandet. Är lite smått avundsjuk på dig Malin över din konsertupplevelse, kunde tyvärr inte se dom vid det tillfället och nu är det ju försent, attans

Jimmy

TP sa...

Plaid var grymt bra!
Kraftwerk förtjänar sin kultstatus väl!
Band Of Horses e skit!!! Nä jag bara skojar!
Death From Above får jag nog lyssna mer på.
Nu börjar d å snöa igen ta mig fn!
Va trött man blir!!!!!

Gonzo sa...

Det här verkar ju kanon!..."secket tips"!! nästan som att få tretton rätt..eller.. iallafall grym kvalitet på klippen, något att hålla "decken" på.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »