måndag, april 21, 2008

Nu och Då


Att band förvandlas är väl knappast något häpnadsväckande men det finns ju vissa undantag.
Ministry var faktiskt ett blippigt dansant syntpopband som mycket väl kunde passa som partymusik på bröllopsfesten . För att ni verkligen skall tro på detta så slänger jag in bevisen i länkarna nedan. Tyckte för övrigt själv om Ministry även från den tiden. Detta härliga åttiotal.

Revenge
Som ni säkert kommer att förstå är det här en singel från Ministrys första skiva With Sympathy

Roadhouse Blues
En ganska välkänd låt i ett något upphöjt tempo

Tycker ni att det är någon skillnad ??

4 kommentarer:

Gonzo sa...

Visst var de söta -83 men vem var inte det. Har för mig att två av grisarna hade sparat en liten "bögsläng" i håret som dessutom var blekt. Nja nog talat om det.... För mig så började relationen till Minestry i samband med "psalm 69" och framförallt låten "Just one Fix". Jag vill oxå påpeka att jag e jävligt avis på de polare som ska se dom LIVE på sweden rock festivalen.

TP sa...

Hmmmm!!! Jag tycker mig skönja en viss förändring!!
Första plattan var faktiskt bra trots att Al inte vill kännas vid den idag.
Hans musikaliska inriktning förändrades radikalt, säkerligen p.g.a. intag av vissa icke alltför nyttiga substanser. "Psalm 69" e en milstolpe i musikhistorien vad man än tycker om den. "Jesus built my hotrod" från samma platta e en klassiker. Å alla hans sidoprojekt med grymma Lard i spetsen. Wow!

Jimmy Myhre sa...

Kommer ihåg att kungarna av tofs var Phil Oakey från Human League samt Thompson Twins sångare Tom Bailey, en härlig tid när spräckeljeans instoppade i neonfärgade strumpor var högsta modet.
Psalm 6666699999999999999999999999999999999999 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Malin sa...

Haha, ja det var en intressant skillnad. För mig som har noll koll på Ministry (Om än jag har för mig att jag har sett dem live på Arvikafestivalen för några år sen) så känns det rätt förvirrande med dessa två låtar samt en märklig Dylan-cover som jag tipsades om nyligen. Haha. Får ändå säga att jag föredrar synthpoplåten mest, :-D
Kul

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »