söndag, april 27, 2008

Herrens vägar äro outgrundliga!!


Vaknade tidigt i morse, steg upp och satte på text tv för att få en koll på vilket väder det skulle bli i dag. I bakgrunden hör jag en kvinna prata om psalmer och veckans psalmtoppen!! Jag visste inte ens att det fanns ett sådant program. Till min stora förvåning hör jag henne presentera en av mina stora idoler Freddie Wadling. Jag växlar snabbt över från text tv:n, en snabb tanke far genom huvudet att Freddie säkert lite halvgäspigt ska sjunga nån svensk psalm i trött tappning. Men icke sa Nicke. Mr. Wadling gör en underbar version av Over The Rainbow som bara denne gigant kan göra.

Jaha nu får man börja bevaka psalmtoppen på söndagmornarna oxå!!


Ps. Såg även en lång intervju med Daniel Lanois på Tv 4 i går där han pratade om sitt producerande av bl.a U2 och Dylan. Lyssnar man på Dylans "Oh Mercy" och "Time Out Of Mind" så kan man höra tydliga och typiska spår av Lanois.

Tack för i dag, slut för idag!

3 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Som sagt herrens vägnar.........
Undrar lite över vem som har brainstormat fram psalmtoppen.
Best of Psalm 23, Mr Psalm 12, Now Psalm 5, More Power Psalms 1, Love Psalms 10, Psychedelic Psalms 4...
Kan verkligen se skivbolagen mjölka fram kommande julklappar och farsdag presenter mm
Härligt med Wadling, kan aldrig höra för mycket av Sveriges bästa rockröst
Lanois har producerat några av vår tids bästa album. Mäktigt är ordet..

TP sa...

Psömninga psöndagsmornar i psommar?
Tja, steget e inte så förtvivlat långt t Frälsningsarmén. Versionen av "Blott en dag" med Hisingens blås e fortfarande oemotståndligt vacker!
I min senaste låtlista nämnde jag en Dylan-låt från just "Oh Mercy", främst för Lanois-kopplingen. Hela den plattan e snuskigt bra.

Gonzo sa...

Kolla även in "Time Out Of Mind" Dylan förvånar!!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »