onsdag, juli 23, 2008

Väl hemma

Då va man tillbaka i gamla Svedala, ser på de många inläggen att jag varit borta ett tag, inser i samma stund i panik att 3 fjärdedelar av semestern är förbrukade. Nåja jag har ju ändå W.O.W o se fram emot, men hur var då resan? Jo indoktrineringen av familjen har funkat, inte en schlager har spelats på hela vägen, bara skön rock ´n roll, stämningen har altså varit på topp. Däremot så blev ju bilfria dagar också musikfria dagar, undvek även ipoden för att så att säga konversera mer med omgivingen, efter några dagar sätter musikabstinensen igång o man blir sin egen jukebox, vaknade en morgon o kunde inte få den här underbara låten ur huvet. This golden age of communication Means everyone talks at the same time And liberty just means Some freedom to exploit Any weakness that you can find Well turn off the TV just for a while Let us whisper to eachother instead And we'll hope that the Corporate ears Do not listen Lest we find ourselves committing Some kind of treason And filed in the tapes Without rhyme, without reason While they tell us that it's all For our own protection, I swear We never asked for any of this Suget efter att lyssna på ovan nämnda låt var givetvis mycket starkt hela dagen men jag stod emot ett litet tag till, nästa dag dök detta lilla alster upp från ingenstans, en gammal favoritartist men en låt jag inte har ägnat en tanke på många år. Gomorron TV4 med Bengt och med Malou i köket stod radion sjöng om kärlek hopp och tro Ingen sa nåt müslin dammade Jag går till plugget hej då mamma Hej då pappa där du står i dina skor Går och sätter mig vid gardasjöns strand och känner mig tillfreds o tänker att mitt undermedvetna håller nog på o tar fram en egen lista, undrar vad som kommer härnäst . Tvingas dock snart ge upp tanken då några tyska grannar slår på bergsprängaren med tysk hiphop, obetydligt sämre än tysk schlager. Suckar o svär för mig själv, går och hämtar ipoden o en pilsner, ahhh helande o uppfriskande som en söndagstreo...

3 kommentarer:

TP sa...

Gott å höra ifrån dig Jonas.
Musiken finns alltid med även om du inte lyssnar på nåt. Då sätter din egna hårddisk igång å hur många gig av musik den innehåller....
En semestervecka kvar! Lyckost!
Jag har en dag kvar!
Men å andra sidan så e den sista semesterdagen även spelkväll för grisarna i SH-stugan så något bättre sätt att avsluta sin semester på kan jag inte tänka mig. Välkommen!

Gonzo sa...

Gött att du e tebaks....hoppas du kan joina imorron!!....kanonbra inlägg det kommer ett liknande snart.

Jimmy Myhre sa...

Skönt att läsa ditt inlägg Jonas
N.M.A till Way Out West hade varit något, skall bli otroligt kul att få gå på festival igen, skall se om jag kan få fram lite tysk hip hop som uppvärmning

Jimmy

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »