onsdag, november 26, 2008

Livets filmmusik!!

Jag trodde inte att jag skulle vara först av oss grisar med att kommentera Soundtrack Of Our Lives nya platta. Underbart med 24 friska låtar från Göteborgs stolthet (efter Gais alltså)Hursomhelst så länkar jag till deras Myspace sida där man kan lyssna igenom skivan. Vid första lyssningen tycker jag att det låter jävligt lovande.....kanske kan bli en vinnare av -08 bästa vem vet??
Va tror ni om att se dem live på trädgårn lör. den 14 feb.
Du kan lyssna här!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jävlar Gonzo. Man måste bara älska TSOOL. Safest high in town. Och det verkar som om Ebbot & Co fått ihop ett helt stimm högklassiga låtar även den här gången. Har klicklyssnat lite och allt är så självklart, enkelt, och bra. Just nu till exempel lyssnar jag på "Flipside" och tycker att livet är härligt. För övrigt var det ganska länge sen jag knarkade TSOOL, så det här återfallet är välkommet - tack för det!

Jimmy Myhre sa...

Det låter förbannat bra Gonzo, blir en het platta på många griskvällar framöver.

Kungarna är tillbaka

Anonym sa...

Har alltid tyckt att TSOOL halvsugit lite. Visst, Ebbot är en helskön snubbe, trummisen är en fena på trummsolon och de båda gittaristerna är AC/DC-coola på scen. Men låtarna har alltid saknats tycker jag. Efter ha sett TSOOL tidigare i veckan hos Morgongänget (dont ask!) blev jag rätt knockad. Det var dags att ge dem och deras nya album en chans. Den chansen tog dem hyfsat - skivan innehåller lätt deras 4-5 starkaste låtar någonsin.

Gonzo sa...

Hermann: Kul att du ger dem en ny chans. Din beskrivning av TSOOL låter som min beskrivning av Hellacopters så jag tror jag förstår dig. Själv diggade jag redan Union Carbide, så för mig har TSOOL alltid legat varmt om hjärtat. Tycker att deras debutplatta är en av de starkaste det här landet producerat. Det återstår att se om den nya plattan håller i längden.(ha ha ha 24 spår lång)

Anonym sa...

Har precis börjat lyssna, blir alltid lite orolig när det är fråga dubbelalbum men det behöver jag nog inte vara den här gången. Jag är naturligtvis bortrest den 14:e så jag missar dem än en gång. Såg precis att trägårn blir av med sitt utskänkningstillstånd så vi får väl se vad som händer.

TP sa...

Som man har längtat!
Har delat all ledig tid i helgen mellan SOOL å Killers. Suveräna plattor båda två. SOOL känns som man behöver ge mer tid. Dels för att det är så många låtar men även att en del låtar känns som dom kommer att bli bättre ju mer man lyssnar på dom. "Saturation Wanderers" är dock en magnifik låt som satt sig direkt å garanterat kommer finnas med på listan över årets låtar.
Håller med till fullo att debutskivan hör till dom absolut starkaste albumen som släppts i Svedala.

Anonym sa...

Det är ju galet länge sedan, men frågan är om inte trippelspelningen Souls/Soundtrack/Bob Hund på Kåren i GBG någon gång artonhundrakallt är det bästa jag sett i liveväg alla kategorier. Jag får fortfarande gåshud. Det väger upp all tid man har slösat på att se folk stämma gitarrer och väsa "check-check" i mikrofoner medan ens egen rygg bara har gjort ondare och ondare. Hade man bara sluppit två tretimmarskonserter med 1. Ulf Lundell (Hultsfred något år) och 2. Ryan Adams (islada i Stockholm - sista gången jag ägnade mig åt sådant) så hade upplevelsen "konsertbesök" känts mer lockande.

Ge mig en stol. Ge mig röd sammet och bladguld. Ge mig Södra teatern. Annars får det vara.

/Johan

Anonym sa...

Imponerande att dom fortfarane håller och producerar bra musik!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »