lördag, november 29, 2008

Vilka släpp!

Dagen före 1:a advent består för många av ett pendlande till affären för att köpa, lampor, kablar o div elpryttlar för att sedan riskera livet med tvivelaktiga installationer. En sysselsättning som ofta slutar i svordomar, blåmärken och i bästa fall elchocker. Jag har det ganska bra då min älskade hustru står för dessa uppgifter till nästan 100%. Det ger mig tid att njuta av lite musik, 2008 har som sagts tidigare varit ett ypperligt musikår, senaste veckan har bidragit med kraftiga skivsläpp i form av Soundtrack och Killers (som visserligen funnits tillgänglig ett tag nu). Så när min hustru går och svär o klättrar på möbler lyssnar jag in mig på Day and age med Killers, en skiva som kristallklart kommer med i toppen av årets bästa släpp!. The Killer Day and Age

5 kommentarer:

Anonym sa...

För det första så är du lyckligt lottad, Jonas. För det andra lät Killers intressant - dom har inte lyckats fånga mig tidigare, men nu kanske kanske. Hörde vindpustar av både Simply Irresisteble (Palmer) och Road to nowhere (Talking Heads) bland smakproven - inte dumt alls, i alla fall inte i det senare fallet.

Gonzo sa...

De svänger ju så man blir tokig!...ja 2008 har varit ett mycket bra musikår. Jag tror iof.att det till stor del beror på tillgängligheten jämfört med bar 10-år tillbaka. Vi har mycket att gå igenom i den mörka källaren till helgen.

TP sa...

Killers platta är just en killer!
Garanterat topp tio vid årets slut å det är ett bra betyg ett år som detta.
Jaha nu är redan så december. Denna lugna,ljusa månad då alla är glada å inga är det minsta stressade. Snön ligger vit på backen å frid vilar i trafiken.
Överallt kommer du att höra alla tänkbara å otänkbara versioner av jullåtar. Å i år, precis som alla andra år, kommer det att komma nya klassiker.

Anonym sa...

och nu britney =)

Anonym sa...

Brittan ja, hm som om inte vintern är lång ändå...

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »