måndag, november 24, 2008

Oh lala-lala Oh lala-lala ........

Jaha, så var det dax å ut resa igen. Förra veckan härligt kalla Umeå. Denna vecka den kungliga huvudstaden, som verkar vara ganska vintrig den oxå. Som tur är så är det tåg som gäller. Det borgar ju för att man kommer fram en vecka som denna. Finns det någon från 08-området som läser denna blogg får ni gärna tipsa om det finns någon pärla i musikutbudet onsdag eller torsdag att avnjuta. Satt en stund å funderade över en låtlista med Ståckhålmsanknytning men har man som jag en vurm för Stickan å grabbarna så kommer man inte längre än hit

5 kommentarer:

Anonym sa...

Med såna här låtar behövs inga listor. Trevlig resa!

Anonym sa...

Tjena.

www.debaser.se. Personligen tycker jag att Slussen är en finfin lokal medan den på Medborgarplatsen är pest. Inte ens vilda höstar kan dra mig dit - trots att de verkar ha en schyst gala där på torsdag för papperslösa med Robyn, Weeping Willows och så vidare på scen.
Min favoritklubb Ugglan ska dra igång på Street (www.hornstullstrand.se) och verkar öppna på torsdag. Förr hade de grejor mitt emot där jag bor och det var fantastiska kvällar med mer eller mindre tutande frijazz, skira singersongwriterpryttlar och så vidare - både på scen och från DJ-båset. Hade det inte varit för att jag lämnar Stockholm för Västergötlands diskreta charm (de kallar det lantställe) så hade jag kunnat guida. Nu kan jag bara bidra med låtarna jag brukar börja spela någonstans vid Södertälje, eller Enköping om man kommer den vägen:
Mattias Alkberg BD: Stockholm. (Gud, introblåset får skägget att krulla sig när man kommer över Årstabron.)
Lee Hazlewood - No train to Stockholm (eller Erlend Oyes toppencover)
Ebba Grön - Stockholms pärlor. (Stry!)
Thåström - Brevet från 10:e våningen.
Vad som helst med Eldkvarn där Plura funderar över hur det var förr i Norrköping och hur det blev sedan i Stockholm. (Ja, det är en rätt stor del av produktionen...) Just nu: Stockholm noll fem noll eller M/S Alkohol.
Lorentz & M Sakarias - Stockholm serendad. (hiphop som samplar Adolphson & Falks gamla slagdänga)
Men så hör i juletid får det väl nästan bli Anders F Rönnbloms Det är inte snön som faller, den är ju hela Sergels torg förpackad på fyra minuter extas.

/Johan

Boggen sa...

Isobell Campbell & Mark Lanegan spelar ju på Debaser! Se: http://aos.se/profil.aspx?EntityId=2069288

Kan inte gå själv annars hade det varit en höjdare.

Jimmy Myhre sa...

Man behöver inte komma längre än till Dag Vag. Det var länge sedan man avnjöt huvudstadens nattliv. Det börjar bli dags..

Jimmy

TP sa...

Tbax i stugan på v-kusten. Tack för tipsen. Hamnade efter lite letande på Debaser Slussen(trodde att det låg vid slussen å inte i!?)
Campell & Lanegan var så bra som man hade hoppats på. Förtrollade vacker å invaggande musik. Tyvärr var det kanske inte helt rätt musik för mig just då efter två dagars stillsittande på ett seminarie om hyresjuridik mm.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »