lördag, mars 15, 2008

Dagens Thåjam

Tjallaho på er!!
Här kommer nästa Thåistext som man får rysningar av...
Låten är hämtad från hans soloplatta "Mannen som blev en gris" (passande namn med tanke på våran lilla blogg) och får helt enkelt tala för sig själv
Håll till godo kamrater.
"När gong-gongen ringer in mig,
hela världen e´min hand.
Jag har nio stycken armar,
finns ingenting jag inte kan"
"Bosse Högberg sa det till mig,
sen föll han som en sten.
Bosse Högberg sa det till mig,
å Anita sa det med"
"Åh när golvet kom emot mig,
åh ni skulle sett mig då,
Åh när golvet kom emot mig,
att den skulle ta just där"
" Låt dom aldrig få se dig skaka, låt dom aldrig få se dig svag.
Låt dom aldrig få se dig skaka, låt dom aldrig få se dig gå ner.

3 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Efter en strävsam helg i källare och sommarstuga känner jag mig som mannen som blev en gris. Iallafall gristrött. Skönt att du tagit över gångstavarna Gonzo. Att dessutom få lite Thåis känns som lenande massage för trötta sinnen.

Nimrod !!

TP sa...

Starka utryck!!!
Men mitt i den grymma texten kan jag inte låta bli att skratta t. I tredje stycket kom jag å tänka på Jävlar Anammas "Trött å spytt" med den otroliga formuleringen "fått på käften av ett golv".
Ursäkta, men sån e jag!

Gonzo sa...

Tanken har även slagigt mig.....videon e för övrigt från Röda sten..blytung version....snart kommer mera Thåisgodis.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »