söndag, mars 16, 2008

Neighbours



Att våra grannar kan göra riktigt bra musik är inget nytt. Kommer så väl ihåg Sort Sol och fanorna som vajade i takt med Let Your Fingers Do The Walking (Roskilde tidigt nittiotal)

Kashmir såg jag faktiskt också i Roskilde någon gång i början av nittiotalet. På den tiden körde dom rå rock ala Sabbath och Zeppelin vilket namnet kanske inbjuder. Mitt intresse ökade kraftigt när dom släppte sitt åttonde album Zitilites som borde läska alla som gillar Radiohead. Ett mycket bra album rakt igenom. Lyssna igenom länkarna och avgör själva.

Kashmir - Rocket Brothers

Kashmir - Aftermath

Kashmir - Le Petite Machine

Kashmir - Surfin The warm Industry

Kashmir MySpace

Kashmir Hemsida

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter suveränt! Tack för tipset!

Anders

TP sa...

Våra danska grannar kan allt dom med! Det starkaste minnet av Roskildekoserten var en utomordentlig version av Zeppelinlåten "Kashmir" med inhyrt brass som fick tältduken å pulsera som en blåsbälg.

Gonzo sa...

Instämmer med TP. Ett kanonband med ett kanonnamn.Kashmir e ju min favvolåt med Zeppelin, jag har för mig att jag var skeptisk till en början men var tvungen att kapitulera inför versionen de framförde.

Jimmy Myhre sa...

Mmmmmmmmmmmmmm
Roskilde

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »