måndag, oktober 20, 2008

I Really Need More Bow

Japp så var det klart, inga fler helhelger i källaren, spelrummet mm är äntligen färdigställt. Måste säga att resultatet blev långt över förväntan. Vi har under ett halvårs stretande förvandlat vår källare från familjens avskrädesplats till ett nytt boningsplan med badrum/tvättstuga, groventré och barnvagnshörna, allrum med inriktning på musik och film samt ett datarum för trivsamt bloggande. Därmed var det dags att börja flytta ner inredningen och mina kära vinylskivor, känns nästan lite overkligt att vi faktiskt blev klara till slut. Invigningen närmar sig med stormsteg och min käre broder undrade därför lurigt vilket platta som skulle snurra först på spelaren, verkligen angenämt ...
Några låtar som stämmer upp till detta glädjande tillstånd :
Soup Dragons - I´m Free Ungefär så känns det, I´m Free At Last
Echo And The Bunnymen - Bring On The Dancing Horses Visst känner man sig som en häst i glashus under tidiga dansnummer utan den rätta promillehalten, spelrummet kommer att råda bot på detta
Freddie Wadling- Stina & Fleshquartet - Walk Mmmmmmm, Love Peace, Happiness, Eternity
Sleep Tight And Don´t Let The Bedbugs Bite

6 kommentarer:

TP sa...

Underbart jobbat, Jimpan!
Grymt imponerad av ditt slit och resultatet av det. Ett stort grattis!
Det ska sannerligen bli en ära att få närvara vid den högtidliga invigningen. Är mycket nyfiken på vad du kan tänkas välja för invigningsmusik. Echo hade varit perfekt om dom hade valt rätt djurart. Ett angenämt problem att gå å tänka på.
Va härligt att få rada upp vinylen. Jag längtar verkligen att få göra detsamma, eller inte för det innebär ju en del icke önskade förändringar. Men men.. nån gång blir det. Tills dess får jag njuta i ditt lilla paradis. Härligt!

Anonym sa...

Ser fram emot att besöka denna heliga plats. Vinyl föresten ,jaja det är det där som ligger nerpackat som frun alltid vill slänga när det storstädas. Måste erkänna att jag blir lite avis.

Anonym sa...

Härligt, Jimmy! Blir det fest nu eller?

Gonzo sa...

Som blivande religionslärare skulle jag säkert kunna göra en analys av detta heliga rum men jag skall bespara er detta..jag lovar.
Ser fram emot heliga seanser i källaren.......När börjar vi?

Snälla Jonas kan du inte ta med Alias singeln "Ljug för mig nu"? Jag har inte hört den sen jag hängde i ditt rum på Mycklaborgsgatan.
Ps Jag fick ju 9 flaskor singelmalt när jag fyllde så vi har ju nåt o fira med. ds.

Jimmy Myhre sa...

Japp nu blir det banne mig feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeest !!!!!!!!!!!!!!!!
Ta gärna med malten
Skall ta mig en allvarlig funderare över första låtval
Återkommer snarast om ett passande datum

Jimmy Zelig

Anonym sa...

Givetvis tar jag med mig Alias singlarna, ihop med Krunch och Zynthslakt - en 16 låtars singel!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »