tisdag, augusti 12, 2008

I'm Not There eller varför bara en endagars billjett?

Jag förbannar mig själv....jag tänkte även onda/stygga tankar som "varför har man inte vett på att skydda sig", jag kved och led för att min dotter fyllde 12 år på fredagen så att jag fick nöja mig med en EN-DAGARS!! billjett till W.O.W
Skämt och sido. När mina små grisar till vänner glada fick uppleva fredagens fantastiska program på W.O.W firade jag min äldsta dotters 12- årsdag ( vissa andra bloggare vars son oxå fyllde år på fredagen verkar ju inte ha någon som helst skam i kroppen). Jag frågade henne om vi skulle gå ut och äta på restaurang med hela familjen? "Nja svarade hon tveksamt" och la till " Kan vi inte köpa med mat hem och hyra en film"? Sagt och gjort (det var ju hennes födelsedag) iväg till pizzerian och videobutiken. Efter en del dividerande fram och tillbaka bestämmde hon sig för en svensk komedi som hette 7 miljonärer. Jag tänkte att skall jag både genomlida filmen plus ha ångest för en missad festivaldag måste jag trösta mig med något. Vad passade då inte bättre än att se den underbara Dylanfilmen I'M NOT THERE (Lite vitsigt va?)
Men med min endagarsbilljett i högsta hugg fick jag på lördagen avnjuta en av de absolut bästa festivaldagar i mitt liv med mycket hög kvalitet på banden samt underbar sällskap i form av "HOGFARM" med tillhörande löst folk.
Så här när allt lagt sig måste jag nog ändå säga att Silverbullit/Freddie var den stora överraskningen.
Håkan var precis så bra som jag förväntade mig att han skulle vara.
Flamming Lips.........ja jag vet inte....roligt men ganska sopigt oxå...lite kluven...
Neil Young regerar!!!! ( synd bara att vi missade hans x-tra nummer som tydligen var Beatlescovern A DAY IN A LIFE som tillhör en av mina favvosar men här får ni den serverad på silverfat)

6 kommentarer:

TP sa...

Läste någonstans om sista låten "A day in a life" å fattade ingenting. Jag trodde Neil inte körde nåt extranummer då dom tände upp scenen. Å inget hörde man på vägen ut å upp mot Annedalskyrkan. Men där ser man. Kanske var det trots allt värt en missad godbit för att få en, i lördags natt, än mer åtråvärd godbit. En SITTPLATS i Annedalskyrkan!

Jimmy Myhre sa...

Familjen går alltid först, trots att det gäller musik, ibland så måste man Anders..
Ett veckoslut man sent glömmer, håller helt med angående Silverbullit, vilket ös...
Mumsfilibabba

Jimmy

Anonym sa...

Ja vilken dag! Men jag rev loss lite hårtestar när jag lästa att vi missat ett sånt x-tranr. Men vilken dag!

Anonym sa...

Faktum är att det gör ont att höra klippet. Har varit medveten, men inte velat ta in att "a day in a life" var slutnummer. DET är nog min favoritlåt alla kategorier. Så i mitt blogginlägg skrev jag, trots att jag visste bättre, att "keep on rockin.." var avslutninglåt. Fan fan fan, som Thåström skulle sagt.

Mvh Anders aka Den Skamlöse

Gonzo sa...

Jaha här försöker man göra en Peterssonare men ingen reagerar..........I'm not there...

TP sa...

En fantastiskt passande filmtitel för ditt fredagsdilemma! Jorå, jag la allt märke t d men d försvann i all upphetsning efter WOW.

När jag tänker efter tyckte jag mig faktiskt höra musik på väg ut från WOW. Man jag uppfattade inte vad det var. Tjaaa, d va väl en dag i livet!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »