söndag, augusti 03, 2008

Magiska Sjöbjörnar


Tillbaka i verkligheten efter ett par makalösa semesterveckor, enda fadäsen var min laptop som argsint påpekade att systemfilen hal.dll är korrupt var god att installera en ny version över den gamla, bekymret var dock att jag inte ens kom in i windows för att kunna ändra filen. Kunde med lite legendarisk dosprompt lösa detta igår och satt sedan hela natten och säkerhetskopierade alla filer innan den tidsödande formateringen kunde påbörjas, slutet gott trots allt ( Fick en försmak av vad som kan ske Anders, Mr Big Blue). Har med sol i sinnet sett fram emot bloggens kära återseénde, härligt att ni håller lågan uppe mina kära kumpaner.
Ville dela med mig av en ren andlig upplevelse, inte från årets semester men ändock lika magisk som en trollslända i skinnrock
Min fru och jag var nere i Karlshamn och hälsade på några kära vänner, de föreslog att vi skulle segla över till Hanö, är själv ingen sjöbjörn precis men det låt så trevligt att mössan la sig på svaj.
När vi kommit ungefär halvvägs så blev det totalt vindstilla och vågorna ebbade ut, vet inte vem av oss som finurligt satte på radion men några av musikhistoriens vackraste toner ekade mäktigt över det sovande havet, det var som om den store själv ville att vi skulle stanna upp och bara andas.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är de små magiska stunderna som sätter guldkant på tillvaron, tack vare detta inlägg, nu fick jag börja första arbetsdagen med denna fantastiska låt. Bättre start än en stadig frukost!

TP sa...

Ahhh,vackert!
Man kan ana sig känslan du fick vid detta tillfälle då natur å musik smälter samman på ett perfekt sätt.
Lugnare vatten var något den gode Jeff hade behövt den där natten då han beslöt sig för en simtur i mäktiga Missisippifloden. Bad call!

Jimmy Myhre sa...

En vindunderlig upplevelse minsann, får fortfarande ståpäls


Jimmy

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »