lördag, januari 14, 2006

Bildligt talat

Har genom musikens underbara värld även fått ett intresse för bild, fotografi, layout. Tror att allt började med skivbolaget 4ADs fantastiska omslag. Inspirerad av detta började jag att redigera bilder på min dator. Nu fullt utblommad till ett jätteintresse har jag inskaffat en hyfsad arsenal med kameror och objektiv. Är någon intresserad finns bilder att skönja. Se adressen nedan. Försöker mig även på måleri när kameran får vila. Texter och egen musik finns också med i bakgrunden. Skall försöka att lägga upp lite egen musik så småningom. Skaparkraften är stark ibland..... http://www.myhre.fotosidan.se http://www.poeter.se/myhre/

2 kommentarer:

Anonym sa...

fantastiska bilder du tagit, wow! anar inspirationen och arvet från 4AD (vilka otroliga skivomslag de har gjort genom tiderna!). tänker på cocteau twins omslag bl a. har du fått något publicerat?

och du skriver poesi också, kul. jag med. min blogg handlar väl egentligen mest om pop och poesi kan man väl säga :)

och film, såklart. och så älskar jag bilder, illustrationer...

Jimmy Myhre sa...

Tack för dina fina ord Ulrika. Fotografi är verkligen ett stort intresse. Arbetar mycket mot ett bostadsbolag i Göteborg där jag fotograferar inne-utemiljöer, porträtterar anställda samt bilder för webben. Har flera publiceringar i IVK tidningar, interntidningar samt infoutskick mm. Skall ta mig en titt på din blogg snarast
Mvh Jimmy

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »