lördag, december 29, 2007

Spädgrisens Önskeklassiker

Jag har knåpat ihop en liten samlingsskiva på lediga stunder, det var många favoriter som fick skäras bort tyvärr, 20 låtar är inte så mycket när det kommer till kritan. Skulle jag göra om listan om en vecka skullen den förmodligen se helt anorlunda ut. Listan är inte rangordnad utan helt enkelt gjord i den ordning som jag vill lyssna på. Skulle jag rangordna skulle Clash komma etta och övriga på delad 2: a plats. Har även försökt begränsa det till 1 låt / artist. Hurt - Johnny Cash White Man in Hammersmith Palais - The Clash Where The Streets Have No Name - U2 To Love Somebody - Nina Simone Ingen Neråt Sång - Thåström The Partisan - 16 Horsepower The Passenger - Iggy Pop Amelia - The Mission With a Little Help from My Friends - Joe Cocker Hallelujah - Jeff Buckley John Finn´s Wife - Nick Cave & the Bad Seeds The Holiday Song - The Pixies Like a Rolling Stone - Jimi Hendrix Perfect Day - Lou Reed The World is Full of Crashing Bores - Morrissey Rockin' in The Free World - Neil Young Smells Like Teen Spirit - Nirvana Hurricane - Bob Dylan Life On Mars? - David Bowie The Broad Majestic Shannon - The Pogues Bör avnjutas med lite rosa champagne eller ett helrör Bowmore. / Gott nytt år på er!

2 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Kanonbra lista Mårten. Fanns med en hel del egna favoriter också. Får se vad jag kan koka ihop

mvh Jimmy

Anonym sa...

Grym lista! Intressant med inte mindre än sex covers bl.a. 2 Cohen.
Ska verkligen njuta!
TP

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »