lördag, maj 17, 2008

Trädgårdsarbete


När jag häromdagen gick och förbarmade mig över gräsklippningens avigsidor infann sig den fullständigt normala tanken : Finns det några bra låtar om gräsklippning ?? Efter ett tags tänkande beslöt jag mig för att uttöka gränserna något. Funderade istället på låtar med trädgårdsanknytning och då plötsligt flöt det fram några guldkorn. Tror att jag skall gå ut och klippa lite buskar tills jag kommer på fler alster. Observera att bilden är starkt länkad till ett informationsrikt videoklipp om trädgårdsarbete ?? . Tråden ligger även på diskussionsforumet.

Blue For Two - Into The Garden Of Your Mind

The Mission - The Garden Of Delight alt Sisters Of Mercy

The Cure - The Hanging Garden

In a garden in the house of love, sitting lonely on a plastic chair..........

7 kommentarer:

Gonzo sa...

Ja vad ska man säga.....vilse i min trädgård e en av mina favvosar det e så man kan få blåmärken på knäna. Jag kom på några musikaliska trädgårdar. Älgarnas Trädgård tungt svenskt progg band i klass med Fläsket brinner o kebenekajse. SoundGARDEN böhöver ingen förklaring o sist men inte minst tar vi en låt med Pearl Jam från första plattan som kor och gott heter Garden.

Gonzo sa...

Tur att jag inte skall bli lärare i svenska.....man ska inte ha så bråttom!!!!!!

Jimmy Myhre sa...

Skrattade mig hes när jag la ut klippet, det finns ju ett och annat att välja mellan i tubens arkiv
Älgarnas Trädgård var helgjuten, SoundGarden, Pearl Jams Garden likaså

Mvh Jimmy

TP sa...

Va sägs om följande gröna höjdare:

Green green grass of home - Tom Jones eller Engelbert Humpendick

Rose Garden - Lynn Anderson eller varför inte den förskänskade versionen med Hasse Kvinnaböske.

Homohymnen Plocka körsbär i min trädgård med Ann Christin nånting.

Om vi vidgar vår trädgård får även Cottonfields med valfri artist plats.

Nu kommer jag för tillfället inte på mer dåliga låtar.

Jimmy Myhre sa...

Vilka höjdare broder, dom är hämtade ur dom stora djupen, det finns ju alltid plats för en Kåttån Filds

Jimmy

Anonym sa...

Kul tema, Jimmy!

Några förslag (en fri tolkning av ämnet. Låtarna spelas med fördel i denna ordning):

Johnny Cash - Green, Green Grass of Home (Positivt i början: "It's good to touch the green, green..)

The Beatles - Octopus's Garden

Nick Cave - Where the Wild Roses Grow

Neil Young - A Man Needs A Maid (långsökt, säger du? Inte efter tre timmars trädgårdsarbete, säger jag. Om trädgården är enorm fungerar även låten "For Heaven's Sake" av 16 Horsepower.)

Drive-By Truckers - Daddy Needs A Drink (Lika naturlig som självklar avslutningslåt efter ett hårt dagsverke.)

Jimmy Myhre sa...

Fina tillägg Anders, daddy always need a drink after work
iallafall så känns det så
16 Horsepower funkar nog till det mesta

I never promised you !!!... a rose garden

Jimmy

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »