fredag, mars 07, 2008

The Gutter Twins - Saturnalia



The Gutter Twins - Saturnalia är en tung mörk historia. Bandets ledfigurer Greg Dulli (Afghan Whigs, Twilight Singers)och Mark Lenegan(Screaming Trees, Queens of the Stone Age) levererar en smått oemotståndlig kompott av egensinnig mörk taggtrådsrockblues. Lenegans mörka röst låter som en blandning av Johnny Cash och Iggy Pop , sämre liknelser finns ju. Favoriter från skivan som biter sig fast : The Stations, God's Children, All Misery Flowers, Idle Hands, Circle The Fringes och Each To Each. Ett av årets bästa album hittills.

The Gutter Twins på My Space
The Gutter Twins Hemsidan
The Gutter Twins- The Stations liveklipp

6 kommentarer:

TP sa...

Wow!
D här lät riktigt svinbra!
Grymt!

Gonzo sa...

Riktigt jävla bra!!!!! ...igen(suck).. jag hinner ju inte med. To many notes!! För många bra band.
Jag har haft praktik i Bergsjön två veckor så jag har inte orkat skriva nåt. Men jag kommer snart igen!!

Jimmy Myhre sa...

Kul att ni gillade tvillingarna, vi har alla våra veckor när tiden bara sticker iväg, skriv när ni känner att ni har tid och lust, grisen finns kvar, väntande i mörka gränder efter musik.

Mvh Jimmy

Anonym sa...

Det här var riktigt bra. Vilken röst! Tack för tipset!

Anders

Hubbe sa...

Har lyssnat på denna plattan ett tag... jag e helt såld...

Jimmy Myhre sa...

Årets album fortfarande, kul att dom kommer till Way Out West

Mvh Jimmy

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »