fredag, maj 08, 2009

Håköga och Plutthockey

Har precis sett avslutningen av Sveriges hockeymatch mot Kanada, tänker inte ange de antal osande meningar jag yppande under den sista perioden, våra ättlingar var ju vikingar för helvete, inte kycklingar. Som Wikegård hade sagt "Dutt och plutthockey lika irriterande som hösnuva. Det är dags att bryta ihop och komma igen. Vad finns det då som är bättre än musik ??? Det här skulle svenskarna tvångslyssnat till innan matchen och Kanadas försvar hade skrapats ner från plexit. Killing Joke - Asteroid
För att bara välja några, puh dags att lugna ner sig lite tror jag

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja....utan att vara någon hockeyexpert så känns det som om OMSTÄNDIGT var Sveriges taktik. Nä de skulle lyssnat på din lista, men som sanna idrottsmän så laddade de väl upp med Charlotte Pirelli och TOTO.
/Gonzo

Anonym sa...

Ja, med såna låtar hade matchbilden definitivt sett annorlunda ut.
Men jag måste ärligt säga att jag inte alls är upprörd som efter förra årets semi eller juniorfinalen där Kanade tog till alla möjliga knep både på och vid sidan om planen för att vinna. Igår var dom oerhört disciplinerade, gick aldrig bort sig, städade bestämt men sjysst framför sitt mål. Faktiskt en väldigt imponerande kollektiv insats av alla stjärnor. Att inte Sverige kan mäta sig med det är varken konstigt eller upprörande. Vi förlorade mot ett bättre lag och det får man snällt acceptera.
I alla fall jag tar av mig hjälmen av uppskattning för Kanadas hyperproffessionelt genomförda match!
TP

Anders sa...

Underbar bild!
Förstår ilskan över dåliga kämpatakter, även om jag just i det här fallet inte orkar bry mig. VM är ju numera ett Kalle Anka Cup i hockey. Och har varit det sen CCCP blev Ryssland.

Men till OS, då jävlar kan jag tänka mig att sitta och svära tillsammans i soffan!

Jimmy Myhre sa...

Drog nog upp mig själv lite för mycket, men jag gillar inte när man inte vågar att gå in och studera tandköttet på målvakten. Det är just skitmålen som behövs i sådana matcher och då måste man gå hela vägen. Kanadensarana är givetvis duktiga på att hålla bort folket från målvakten men snälla nån, någon gång måste man ju kunna stå i vägen. Känner man att matchen håller på att gå förlorad så låt motståndaren känna av din ilska. Var väl själv ingen finlirare så det är nog därför jag reagerar. Helt rätt lag vann hur som helst

Jimmy Fleury

Anonym sa...

Håller helt med dig. Få svenskar kan bryta matchmönster när det behövs. Trodde aldrig jag skulle ta Mackan Nilsson i försvar, han har oftast visat upp en alltför svinig sida, men när jag lästa den stora drakens rosa sidor idag så fick han sämst betyg av anfallarna och då undrar jag verkligen om jag sett på samma match deras reporter! I mina ögon var han väl den enda som tog för sig och kunde mäta sig med kanadensare i närkamperna. 10 månader kvar till OS-hockeyn. Då jävlar!
TP

Jimmy Myhre sa...

Mackan var som du säger en av få som inte sprang och gömde sig när kanadickerna såg arga ut, att sedan så kallade sportjournalister dissade Nilsson totalt säger väl en hel del om kvaliteten på dagens reportrar, dags att ta in Lasse Kinkig och Glenn Smartguy Hysén kanske ?? äh hmm. När OS börjar hoppas jag att svenskarna kan såga ner Kanadas försvar till flis som vi kan lägga i rabatterna.

Jimmy Dalglish

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »