lördag, maj 09, 2009

Schweppers och Boysenbär eller Pick a Winner 2

För mig är musik ett fenomen, efter en riktig skitdag där det mesta gått fel så finns det inget som kan rycka upp näsborrarna till så högt oväntade höjder. (bortsett från mina gudomliga töser förstås)Sitter forfarande och lägger över min musik från Emusic till hårddiskar, upptäckte nämligen att vissa cdr samt dvd skivor fulla med mp3:or slutat att fungera, gissa om en viss panik infann sig. Fick tankar som "10 års prenumeration bortkastat osv... har dock lyckats att rädda de mesta, är för närvarande upp i 20gb musik, många helt okända artister men så förbaskat bra. Emusic startades för ungefär 10 år sedan och är en av få fungerande musiktjänster på nätet. Det gäller att ta vara på dom som faktiskt finns. Hur som helst så är lyckan nästan total när jag upptäcker hur mycket musik som bara legat och väntat på att jag skall dela med mig av kakan. Här får ni några personliga favoriter: Amazing Meet Project - Undrugged (Album) Deras debutalbum från 1999, melodiös softrock, här får ni några strimmor från fullängdaren : Stupid Of Me, Owls and Weeping Willows, Milk Pernice Brothers - Baby In Two South - Loosen Your Hold I Monster - Daydream In Blue Jah Wobble - Fly 2 Circulatory System - Inside Blasts Nada Surf - Inside Of Love

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ytterligare en knippe goa låtar. Fly 2 tillhör en av mina favissar med den gamle PIL-basisten.
I Monster kan man fråga sig vad dom rökt. Lika udda som fräckt!
Dina cd-problem låter oroväckande. Jag har inte heller fått fart på några gamla dvdr. 4,2 gig Vangelis borta! Tjoflöjt!
TP

Malin sa...

Pernice Brothers och Jah Wobble var intressanta "nyheter" för mig. Har letat upp dem på Spotify för vidare lyssning någon dag.

Nada Surf-låten var riktigt bra. Har aldrig kommit längre än till låten "Popular" tidigare.

Jimmy Myhre sa...

Fly 2 är en av Wobbles klart bästa, kan tycka att han är ganska ojämn annars, IMonster var en riktig dänga när det begav sig, kan man röka morötter??,verkar som den digitala åldern har sina brister när man ser till backup på dvd samt cdr, det får nog bli några extra hårddiskar istället, Pernice Brothers är sina bästa stunder fullständigt lysande men även dom är något ojämna,
Inside Of Love med Nada Surf är en personlig favorit, så skön att bara vila till och hoppas att världen kommer att överleva människan trots allt. Roligt att ni fick lite nya tips.

Slimmy Jimmy

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »