onsdag, juli 22, 2009

Gubbar med krämpor !?

I fredags var det dax igen. Skivgristräff med tillhörande skivrunda (tror Jimpan slog rekord i inköp) pizza, div ölkorvar, crunch, dans och denna gång även en prestigefylld fotbolls turnering. Eftersom grisarna även fick finbesök av "Kind of blue Anders" så fanns det lite att spela om. Sagt och gjort lagen delades upp och innan första bollkontakt var tugget igång. Här skulle det visas upp, alla de färdigheter man en gång i tiden besatt och som man så skrytsamt berättat för sina vänner under sena alkoholfyllda kvällar. Spelet sattes igång och efter en lång svettig hård kamp tog vi paus för att hämta andan. Då hade det gått 4 min!!!
Jag hade lite svårt till en början att hitta mitt spel men ju längre matchen gick drog jag mig högre och högre upp i planen. Likt en svulten hyena började nu mitt kretsande runt det som jag suktade efter nämligen målet. Jodå jag fick allt stött in några bollar (de skulle troligen gått imål ändå). Vi bytte lag och nu hände något mycket märkligt. På ena planhalvan bröderna bus och på våran sida jag, Jonas och en icke skivgris?? Hur skulle detta funka? Eftersom jag har fullt förtoende för vår vän Anders (blå) kände jag ingen oro. Visst han är över 40 men spelar trotsallt fortf. korpfotboll. Spelet satte i gång och ganska snart blir vårat lag näst intill utspelade. Då startar ett munhuggeri utan dess like. Som ett sargat italienskt landslag haglade nu kommentarer, gliringar och okväden mellan mig och utbölingen. Det var slag under bältet det var verbala tjyvnyp och hästbett. De andra deltagarna kiknade stundtals av skratt när dessa kommentarer blandades med otroligt långsamma vändningar, tramp på bollen och glidtacklingar 4 meter från motståndaren!
Hursomhelst avslutades matchen med att jag i gammal fin form fintar upp alla på läktaren, lägger bollen snyggt i bortre hörnet........nä nä nä jag trampar på bollen så den stannar på mållinjen medan jag med min lönnfeta lekamen fortsätter 3 meter innan jag faller handlöst till marken.
Så kan det gå.
Dagens två låtar är från gubbar som fortf. kan.
Dinosaur Jr - "Over It" (från den nya plattan som är kanonbra)
Dinosaur Jr - "Feel The Pain"( en av 90-talets roligaste videos)
Till sist några matchbilder?

6 kommentarer:

Anders sa...

Även om vårt spel inte inte var mycket att yvas över, så höll vårt trashtalk hög klass. Det var i världsklass.

Jimmy Myhre sa...

Kunde inte vävt in det bättre själv Gonzo, snacka om att det var ett knippe gubbar med långt gånget bäst före datum, om inte minst för den sadistiska kroppskännedomen dagen efter. Sanslöst roligt var det, en perfekt avslutning på min semester
Tack skall ni St Mirren

Jimmy Neskens

Anonym sa...

Sanningen kan ibland kännas mycket grym, att jag dessutom fortfarande haltar runt på en öm stortå känns inte stärkande på något sätt. Men kul va de!

Jocke- Cramp Magazine sa...

Kan bara hålla med angående Dinosaur Jr's senaste.

TP sa...

Tack vänner för en formidabelt härlig griskväll. Musik, dryck å glada vänner, vad mer kan man begära?
Att det skulle bli grisfotboll kunde väl inte överaska någon? Själv måste jag tillstå att jag klara spelandet utan att plussa på redan långt gågna krämpor. Nu påstår jag absolut inte att jag hoppa upp ur sängen dagen efter, men vilken morgon gör man det nu för tiden?
Andra delningen passa mig perfekt. Det var som i gamla tider Jimpan sprang, skavde hälsenor, återerövra bollar, passade mig å sprang vidare. Jag själv krympte ytor, såg till att vara spelbar och levererade passningar, allt på en yta av 3 kvm.
Gallans snubblande på mållinjen satte ett perfekt punkt på stormatchen.
En annan oförglömlig sekvens från kvällen var herr Blås hick mitt i ett tappert försök att låta nykter.
När kör vi nästa träff(match)?

Jimmy Myhre sa...

Nu skrattar jag hela vägen hem från veckans längsta dag.

Tack broder !!

Slimmy

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »