torsdag, juli 30, 2009

Vinyl i Lynnet

Kunde inte hålla mig borta då Bengans hade en vinylkampanj på skivbolaget Sub-Pops artister, var dock inte mycket som fanns i backarna på Stigberstorget, men till slut blev det två sprakande vinyler : Band Of Horses första " Everything All The Time "samt Iron And Wines" Our Endless Numbered Days " Stog även och höll på Fleet Foxes specialutgåva med medföljande Mykonos EPn, snåltruten smög sig tyvärr in och Fleet Foxes åkte tillbaks in i hyllan.

Av någon anledning så kom även ett gammalt konsertminne upp på min hornhinna, jag och en gammal arbetskamrat gick på Kulturbolaget i Malmö i början av 2000 talet, ett band bestående av endast tre personer stog och väsnades som ett helt fotbollslag, fy tusan vilket bra liveband tänkte jag. Att dom skulle bli stora visste både jag och min kamrat.

Newborn

Bliss

Micro Cuts

4 kommentarer:

Anders sa...

Kanonplattor båda två. Det fina porträttet som pryder Our Endless Numbered Days gör den än mer vinylvänlig.

Jimmy Myhre sa...

Visst får man lite mer känsla från omslag och innerfodral på vinylen, det går ju faktiskt att läsa vad som står t.o.m, två suveräna skivor som du säger Anders, lite förvånad över hur bra tidiga Iron And Wine låter, stog och valde mellan Our Endless... och Woman King som även den lät förbaskat skön.

TP sa...

Jag förstod väl att du inte kunde hålla dig brota från godsakerna. Nåt att kika och lukta på vid WOW-förfest.
MUSE, vilket jäkla band! Nu blev jag sittande i två timmar å kolla Muse på tuben. Vansinnigt tunga!
Dom hade varit wow på WOW!

Jimmy Myhre sa...

Ibland glömmer jag av hur bra Muse är, behövs en reminder med jämna mellanrum broder, om W.O.W hade bokat dessa storheter hade jag kysst deras fötter, dock innan festivalens början.

Jimmy

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »