fredag, februari 22, 2008

Du tronar på minnen.................

Minnen som irriterat sätter sig kvar lika envist som knäcken på jul.
Den där skivan som du efter ivrigt letande äntligen finner. För att fira din jaktlycka öppnar du en mörk sprudlande öl. Ni kan nog själva lista ut händelseförloppet. I förtvivlan gnuggar du nästan igenom den arma vinylen för bli av med smärtan över din pinsamma förlust.
Mycket passande är det här en av vår tids mörkaste stycken, Sistersgrabbarna framstår som gossar i Wiener Sängerknabenkören

Philip Glass - Koyaanisqatsi
Philip Glass hemsida












Hade precis köpt Twice A Mans nya lp med musik till Macbeth och satte mig på en trivsam parkbänk vid en sandlåda. Dom mer konstnärliga omslagen kunde på den tiden vara utvikbara och utan limmad botten. Detta medförde givetvis att skivan på ett nästan hånfullt sätt rullade ur mina händer och rakt ner i sandlådan. Lika oförglömlig som själva händelsen lika utsiktslös var den efterföljande rengöringen. Det blev Macbeth med charmigt knasterpålägg

Twice A Man hemsida
Twice A Man - Shoe Låt från nya skivan Clouds

4 kommentarer:

Anonym sa...

KOYAANISQATSI!!!!!!!!!! Vilket härligt sätt att starta dagen.

Gonzo sa...

Känner igen din ångest vid sandlådan. Jag har oxå råkat ut för en liknande insident.Sommaren 1987 sprang jag ner till Expert på västragatan i Kungälv och köpte Imperiets helt färska singel "19hundra8sju." På vägen hem mötte jag våran trummis i parken brevid buss stationen. Exalterad halade jag upp singeln ur påsen för att visa varpå singen slet sig ur sitt fodral och landade på högkant mot asfalten. Det gick ur en bit av singeln och det tog många år innan jag köpte en ny så jag kunde höra introt på båda låtarna..

Jimmy Myhre sa...

Här kan man troligtvis göra en lång lista över fadäser man helst glömmer. Philip Glass mästerverk är en riktig partyhöjare som passar vid stillsamma släktmiddagar.
hm

Jimmy

TP sa...

För å inte tala om dom värmeskadade plattorna. Sol å värme e allt bra men inte för vinyl. Värstingarna var ju så pickupen åkte bergodalbana. Kunde lika gärna använda dom som fruktskålar.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »