onsdag, april 29, 2009

Jag är skeptiskt!

Om en megastor ( i Tyskland) tysk grupp med specialité att sno låtar eller delar av låtar och anpassa dom till hojtar-anthems bestämmer sig för att göra cover på en av dina absoluta favoritåtar. Hur ställer du dig till det?
En första spontan känsla är att det går helbort!
Men....
Dom har ju i alla fall visat en utomordentlig god smak att välja just ens favoritlåt.
Och deras version skiljer sig faktiskt inte så väldans mycket från orginalet vilket även det tyder på sunt förnuft. Och valet av denna låt skiljer sig markant från deras normala reportoar vilket även det borde rendera extra cred.
Men....
Orginalet slår ingen. Stämningen! Rösten!

3 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Överraskande djup på rösten som jag inte trodde Scootersångaren skulle behärska, men som du säger en något delad känsla då technorytmer känns märkligt tillsammans med den mörkes ord inhuggna i sten. Tycker dock att valet med en minimalistik ljudbild passar, för mycket blipp hade varit svårsmält.
Överraskning broder

Gonzo sa...

Måste säga att jag blev överaskad men ändå inte. Jag tycker dessa pojkar gör en helt godkänd version av låten, men det som avgör är som alltid kvalisorten på den låt man väljer att tolka. Exemplet Dylan e som vanligt ett riktmärke i diskussioner som denna. Orginalet i det här fallet e ju makalöst bra, dessutom gör dom en ganska snarlik version som inte stickeer iväg. Jag tycker det svänger och jag har nu hela morgonen lyssnat till......orginalet.

TP sa...

Gott att man inte e ensam i sina tvivel. Å jag håller med er i att det är överraskande bra.
Bra mycket bättre än "hur mycket kostar fisken?"

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »