måndag, april 27, 2009

This One Is A Keeper

Satt och gick igenom min mp3 samling från Emusic, en hel del underbara låtar som jag nästan glömt av. Har prenumererat på denna eminenta musiksida sedan tio år så det har hunnit att bli en hel del, i början var månadskostnaden enbart 70 kr och obegränsad tillgång. Här får ni ett litet axplock, det lär komma mer.....................................
Idaho - The Lone Gunman (Album) Otroligt skön platta från 2005, lugn skön lyssning
Merz - Presume Too Much (Låt) Från deras fullängdare Moi Et Mon Camion
Amber Smith - Hello Sun (Låt) En favorit för ett antal år sedan
Dimbodius - Breaking You Svenske Robert Smith fast med en perfekt balans utan plagiatspöket
Solvent - Wish Så härligt analogt blipp att man blir varm i hela knoppen
Bright Eyes - Take It Easy Liveupptagning av en fantastisk låt

3 kommentarer:

TP sa...

Nu har man möjlighet att hitta pärlor i det glömda förgångna.
Dessa var härliga exempel på det. Mera tack!

Anonym sa...

Fastnade också för Amber Smith o Bright Eyes för några år sedan. Idaho kom på av en slump häromdagen och jag gick just och undrade var jag hittat dem, nu vet jag.

Jimmy Myhre sa...

Det finns så otroligt mycket att hämta ur back-katalogen, det lär bli fler godingar tro mig, Idaho är sådär härligt coola, Amber Smith låter mycket New Wave och det finns ju sämre genrer.
Håll utkik

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »