torsdag, april 23, 2009

Music Help !!

Music Help är ett svenskt musikbolag som erbjuder hjälp för musiker att nå ut, distribution, pressning mm, vi har varit i kontakt med varandra och givetvis skall Skivgrisen försöka delge er smakprov från Music Helps artister. Kommer att dela upp mina tips i flera inlägg så håll utkik.
Tony Koma Svensk Hip Hop, är kanske inte expert på denna genre men jag måste säga att det här är riktigt bra, som en kompis brukar säga "det svänger så att man blir tokig" efter en mäktig genomlyssning av hans album Prelude så skulle jag bli mycket förvånad om vi inte fick se Tony Koma högt uppe på listorna. Blandat agg och harmonier, Just as Life.
BillyEd Pianorock som andas mycket Springsteen, så vilsamt och skönt att den efterlängtade semestern känns riktigt nära, Edvin Sandström är mannen bakom namnet och han sveper fram orden med musikalisk självklarhet. Lyssna och avgör själva....
Som sagt så återkommer jag med jämna mellanrum för att ge er fler tips på kommande intressanta artister

3 kommentarer:

TP sa...

Kan bara skriva under på din beskrivning av dessa bägge artister. Hip hop e inte min påse heller men det här låter fräckt.
Likaså Billy Ed låter inte alls pjåkigt.
Ser fram emot mer tips!

Boggen sa...

Håller med föregående talare. På alla punkter. Gillade verkligen Billy Ed, ska bli spännande att se utvecklingen och genomslaget för dessa.

Jimmy Myhre sa...

Kul att ni gallade tipsen från Music Help, kommer som sagt att lägga ut smått o gott med jämna melllanrum.
Fridens tapeter
Jimmy

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »