söndag, augusti 02, 2009

Jaha, så var det över för den här gången!
Det är inte med dom allra fjäderlättaste stegen man går till jobbet imorgon. Men man måste ju glädja sig åt att semestern har varit fantastiskt skön och avkopplande, precis som den är tilltänkt att vara. Verandan har använts flitigt, bl.a. satt grisarna där före, efter och nästan under den klassiska fotbollsmatchen. Samma kväll fick jag äntligen även invigt min ölbalja. Dagen efter var, till min oerhörda lättnad, både stuga och veranda intakta. Däremot hade gräsmattan grava skador, hur nu det är möjligt efter en barfotamatch!? Kan för övrigt berätta att jag t.o.m. läst en bok under semestern!!! Ingen skönlitteratur visserligen men ändå. Lemmy's självbiografi var en ganska munter läsning i hängmattan.
Men nu är det alltså åter till vardagen.
Upp-gå till jobbet-jobba jobba jobba
Samma sak även imorgon
Jag har tagit fram följande musikstycke som speglar detta inlägg och som samtidigt spinner vidare på Jimmys monsteriösa trios från förra inlägget.
Och till er som fortfarande har semester säger jag: Måcklisar!!!

4 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Välkommen tillbaka broder, vet att det känns tungt så där första dagen men det går snabbt över när mobilen ilsket börjar ringa, sen hinner man inte tänka över sådana petitesser som själsligt lugn och allmäntillstånd, det som är mest positivt är ju att W.O.W kommer allt närmare, måtte vädret bara bli bättre
Sol, sol
Rush var tyngre än jag någonsin kunde tänka mig, har dock inte så mycket minnen till gruppen men detta var en klar överraskning

Jimmy

TP sa...

Mobilen ringer faktiskt inte så förtvivlat längre. Jag får istället vansinnigt många mail.
Detta är en tidig Rush-låt. Tappade själv gnistan för dom efter albumet 2112.

Gonzo sa...

Rush.....spelade inte han i Liverpool?..du valde givetvis Tage Z. Dirtys underbara texttolkning.Mera Dag åt folket.

TP sa...

Ahhh, du kan din snikarhistoria. Den gode Ian hade verkligen en näsa för mål. En näsa inte helt olik Geddy Lees!!!!!
Tages text satt där som en stämpling i pannan när paniken inför arbetsstarten kom.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »