söndag, juli 20, 2008

Return to Fantasy...(eller hemma igen och vänder).


Tjallahojsen boysen!!

Ja ha då e man hemma igen efter ett par dagar i den bohuslänska naturen vilket innefattar båtar, kräftor, singelmalt whisky, cider, räkor, grillad fläskfile´, vin och givetvis flera helvetiska regnskurar. Men ingen MUSIK!!!!!!! (suck)

Jag och min familj har även hunnit med en sväng på Nordens Ark ( i regn givetvis) där vi fick se alla möjliga djur. Vi hann inte ens in, för en musiknörden i mig satte i gång. Före oss i kön stod nämligen Kalle Gustavsson bassist i Soundtrack Of Our Lives....Genast satte nördhjärnan igång och jag försökte komma på ett fyndigt inlägg där jag kunde associera till olika låtar/grupper som har med djur att göra, allt medan min övriga familj förgäves försökte få min uppmärksamhet.

jaha och ni kanske undrar vad jag kom fram till?


  • The Animal (givet som amen i kyrkan)

  • Wolfmother (kom som på beställning efter vi sett vargarna)

  • Var e vargen?

  • The Bear (Mayall i högform men inga björnar på nordens ark)

  • The Owl (gitarrist i Canned Heat...frekvent förekommande i olika arter på parken)

  • Zoo station (lika självklart som Animals)

  • Tigers Of Pan Tang ( Vackra kattdjur...inte lika vacker hårdrock)

  • The Byrds......(Den var dålig)

  • I vildjurets tecken...(pepsan lirar bobban, en underbar tolkning)

  • Hawkwind

  • Eagels

  • White Lion............nä nu får jag ge mig det blir ju bara sämmre och sämmre....

Hursomhelt, jag har i allafall kommit hem bara för att packa om för en liten tripp på min motorcykel. Det gäller att ha tempot uppe nu på semestern. Men jag ser fram emot att träffa några av de övriga grisarna när jag kommer tillbaka.


Ja jag glömde ju den viktigaste låten med djurtema...PIGGIES med Beatles.


/Lillgrisen


5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ångrar jag att vi missade Nordens Ark. Vilken musikerspotting!

Min vistelse i Bohuslän var även den en nesa ur ett musikaliskt perspektiv - min hårddisk (med 1200 album) bestämde sig för att "nu får det vara nog". Tji skivsamling liksom. Kul? Inte särskilt! Som den melodiekorre man är, är det bara att börja om. Alltså fyller jag numera, i dubbla skift, på en ny extern hårddisk (som förhoppningsvis vill ställa upp under nästa vända till Gullmar'n).

Ta't lugnt på hojen!

Anders Blå

TP sa...

Vilket fantastiskt fantasifullt tema. Finns hur mycket som helst som förknippar djur med musik.
Här kommer några nasseförslag:

Black Sabbath - War pigs
Pink Floyd - Pigs on the wing
Rutles - Piggie in the middle
Nine Inch Nails - March of the pigs

Nöff nöff (Gretzskys nummer uttalat i Montreal)

Jimmy Myhre sa...

Echo And The Bunnymen - Bring On the Dancing Horses (en dubbel)
16 Horsepower - Coal Black Horses (en till)
Sator - Pigvalley Beach
I Wanna Be your Dog - Iggy Stooges
Kul tema Gonzo ,finns som sagt hur mycket som helst

Jimmy

Anonym sa...

Pigs on the Wing, dogs, pigs (three different ones), sheep, Pigs on the wing 2.... (pink floyd)

Hounds of love, And dream of sheep - Kate bush
Animal man - Freddie Wadling
Blackbird - Beatles
Bird on a wire - Leonard Cohen

etc...

/ Anders

Anonym sa...

de va inte bara musiken som blev sämmre o sämmre, stavningen blev oxå sämre o sämre oxå. hehe

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »