fredag, april 25, 2008

Musikpanik!!

Faan hur ska jag kunna se allt jag vill se denna vår/sommar. Jag vill införa 9-dagars vecka med minst 32 timmars dagar för att hinna med allt som skall göras. För att inte tala ekonomi...den är sedan länge körd i botten. Inte nog med att jag fortfarande inte köpt plåt till W.O.W. och att jag ska se smink och bomb spektaklet KISS i Oslo med hela familjen i slutet av maj, då presenterar Liseberg följand artister.

På Taubescenen: Hästpojken 15/5, Jojje Wadenius 22/5, Stefan Sundström 8/7, Lars Demian 25/7, DAG VAG!!!30/7, och på stora scenen Soundtrack Of Our Lives 4/10

Sen kommer ju Blueshjälten John Mayall 21/7 till Trädgårn.

Oj oj vilka i-lands problem man har...och nu till något helt annat!!
Veckans Thåström.



"Våra drömmar rinner genom flaskornas hals, centilitrar vackra som toner i en gråtande vals
Den förryckte är fri, på cafe Cosmopolite."



En låt som jag inte fastnade för med en gång men som långsamt under 20 år ätit sig in i min själ. Här får ni en fantastisk, tung live version med fiol istället för Sivucas smäktande argentinska dragspel


4 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Faan kompis jag håller med dig, läste just uppställningen på Taubescenen, det är dags att få lite svettningar tror jag, DAAAAAAAAAAAAAAG VAAAAAAAAAAAG !!!!!!!
Soundtrack, Demian, oj oj oj
Som den sanne melankonifanatiker jag är tyckte jag faktiskt om Cafe Cosmopolit från början. Minnen från fornstora dar ??

Jimmy

TP sa...

Vilken musikvecka!
Först Broder Daniel t WOW!
Sen Silverbullit t WOW!
Å som grädden på senapen: Dag Vag!!! Undrar om Zurfarn står där med guran ändå?? Visste ni förresten att Lykke Li, som oxå gästar WOW, e Zurfarns dotter! Demian, Hästpojken å Jojje e oxå höjdare. SOOL å Mayall visste jag om. Du måste lösa biljett t WOW!
Fattas bara att Imperiet eller Ebba dyker upp oxå. Skulle inte förvåna. D kommer mera!!!!!
Avslutar med en alldeles färsk Zetterlundare. Har varit på kurs i två dar å vid dagens slut i ett töcken kläckte vår föreläsare ur sig: "Med ögonen bakbundna". D tog en stund innan hjärnan registrerat vad han hade sagt men när den väl gjort d så gick d inte sluta att skratta. Sug på den!

Anonym sa...

Där tror jag du prickade in min favoritrader med Imperiet. Och C. Cosmopolite. Jävlar vad bra.

Soundtrack...Ebbot? sa du Soundtrack...whoaho..springa köpa biljetteeer.


PS. Min nya favorit, Seattlebandet Fleet Foxes kommer också till W.O.W. Skrev om dom häromdagen(Lyssna på mp3:an "mykonos" hos mig - asbra.) Det känns som om varje dag är ett barnkalas - ens eget. Tjohoo!

PPS. Ljungskile-IFK 2-1..va f-n. Hur e det möjligt??

Gonzo sa...

Lykke Li´s mamma spelade i Tant Strul så hon har att brås på!! Ögonen bakbundna!! jag skrattar mig harmynt.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »