söndag, april 06, 2008

Soundtrack...

I am tall and I am thin' Of an enviable hight And I've been known to be quite handsome In a certain angle and in certain light Dessa kaxigt blygsamma rader kommer givetvis från mästaren Nick Cave, bara tanken på att man har chansen att ta del av hans konserter 2 ggr under samma år hemma i Sverige är nästan för mycket för en insnöad liten gris som mig. Har precis börjat räkna dagarna tills jag får se Nick Cave and the bad seeds i Stockholm när nyheten om att Grinderman kommer till Way out West slår mig likt en vaderad tegelsten. Festivalen är redan fulltecknad med fantastiska band som National, Flaming lips & Franz Ferdinand. Vad vågar man hoppas på härnäst? Thåström?, Morrissey?, PJ Harvey?, Editors? äh tanken är bara för mycket. För att stilla hungern och för att bemästra denna plågsamma väntan länkar jag lite klipp. Glöm inte att klicka på rubriken! Ahhhhhhhhhhhhhhh! National - ett relativt nyupptäckt band ( för mig altså) som jag verkligen ser fram emot att se. Flaming lips- måste ju bara ses! Hopplös video till en fantastisk låt, eller som NC själv sa i en intervju, "det här är ett lysande exempel på hur en video inte ska göras, dvs låt inte mig ha hand om pengarna för jag spenderar dem med största sannolikhet på fel saker Vad finns det mer att säga, en fantastisk låt, touched by the hand of Joe

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det fantastiskt att Nick Cave kommer. Kul att du upptäckt The National, Jonas. Frågan är om inte Boxer var förra årets bästa platta. Jag tycker nog det. Åtminstone just nu.

Way Out West är ett musikaliskt smörgåsbord och det kommer bli en fest att minnas. Köpte biljett igår. Sweet!

/Anders

Jimmy Myhre sa...

Att Grinderman kommer till WOW känns nästan overkligt, vilket party det blir. Kan nästan tänka mig att dansa.......Synd att Beirut fick ställa in men vad gör det med nuvarande startfält, kan tänka mig att det tillkommer en hel del dessutom. OJ, OJ OJ !!!
Tjusiga klipp Jonas, tackar !!

Jimmy

TP sa...

Otroligt skarpsynt med första linen i "Coma Girl", Jonas. Ett givet soundtrack t årets happening i Slottskogen. Undrar om festivalen namngett sig efter denna fras? Någon som vet?
Håller med dig. Väntar med spänning vilka tillskott som kan komma till ett redan oerhört digert startfält.
En som garanterat inte kommer e Joe Strummer men vilken hjälte. Kom på att jag hade en Clashlista att redovisa sen Sälenresan. Får ta tag i d.
Om jag säger "White Riot" slår jag vad om att alla ni börjar sjunga refrängen å headbanga direkt! Har jag fel????

Jimmy Myhre sa...

Håller med broder. Den var riktigt skarpsynt Jonas. Importerande rentav. Du har en räv bakom örat........

Jimmy

Gonzo sa...

Faan...här sitter man och sover, har helt missat detta underbara inlägg från en av grisarna. Jag får genast gå ut och sätta mig naken på en åker och piska mig själv med enris på ryggen för att komma till bot.
Varje gång jag hör Joes röst får jag en liten tår i ögat. och så lite Elvis i Cave tappning på det. Kanon inlägg.... snart har nog även lilgrisen köpt WOW biljett.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »