torsdag, januari 31, 2008

Veckans Shane!, eller "Jag valde spriten"

Sitter och mysbloggar i Köpenhamn för tillfället, är på genomresa mol allena så det är ingen partyresa direkt. Det fanns en tid då jag tyckte det var något romantiskt över att sitta ensam i en skum bar o läppja på en mörk, idag kändes det en smula patetiskt, o Sönder boulevard känns långt borta, så det står mellan skivgrisen och betal-TV. 1-0 till Grisen, haleluljah! Igår kväll kastade jag i panik ihop ett par cd-skivor för att klara av den långa bilfärden. En ”köra genom Danmark- samling” helt enkelt. Har kört via Jylland så det blev ju några mil. Blev faktiskt en förvånansvärt bra samling med tanke på att den kastades ihop i sista sekunden: Instant Repeater '99-The Soundtrack Of Our Lives – Man måste helt enkelt sjunga med om ingen lyssnar. 08-South Pennsylvania Waltz -16 Horsepower Weed Party-Band of Horses I wanna go home-Sator Bigmouth Strikes Again-The Smiths Mr. November-The National Nerves-Sahara Hotnights Apres Moi-Regina Spektor Coma Girl-Joe Strummer & the Mescaleros Nothing Like You (When You're Gone)-Hello Saferide Amsterdam-Goodbye Mr. Mackenzie Hello Sunshine-22 Pistepirkko The Liberty Trew-Frank Tovey & the Pyros Marching Bands of Manhattan-Death Cab For Cutie Roadhouse blues-Ministry ---Jag körde nog lite för fort här…. Thunder Road-Bruce Springsteen --- Efter Ministry kändes detta som en cigg efter ett samlag Everything is New-Frank Black and The Catholics That's Entertainment-Face To Face --- Helt fantastiskt band till att göra bra låtar bättre. An End Has A Start-Editors –Det här var ett bra band, vilka är det… Sun Is Shining-The Dirtbombs Ska Du Hänga Med- Nä!!-Bob Hund – Ett stort leende på läpparna Ghost of Corporate Future-Regina Spektor – Egentligen brukar jag aldrig använda samma artist 2ggr på samma samling men jag kunde helt enkelt inte välja. God Damn Rock & Roll-The Cramps We Gotta Get Out Of This Place-JELLO BIAFRA with D.O.A. Tjockhult-Dag Vag Ship In A Bottle-Bright Eyes Fucked Up In Soho-Blue For Two Turkish song of the damned-The Pogues First of the gang to die-Morrissey Equus-Blonde Redhead Chanel No. 5-American Music Club Common People-Pulp Så var det det här med Shane. Förra veckan veckan tog jag ett alster från Pogues första skiva, det här är ett från senaste soloskivan ”the crock of gold”, och den präktige skulle kunna säga ett detta är en konsekvens av det som då beskrevs… Äh skit i det, fan vad jag krånglar till det. En bra låt är det i alla fall, St John of Gods heter den. See the man The crushed up man With the crushed up Carrolls packet in his hand Doesn't seem to see or care Or even understand And all he says is: F yez all, F yez all, F yez all Bär med er detta mina vänner, själv skall jag sova för det här skethotellet hade ju inte ens någon betal-tv. Spädgrisen

5 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

It`s a long way to.............
Driving away from home.........
Driving home for Christmas.....


Många suveräna låtar. Frank Toveys Liberty Tree är ju en egen favorit


Jimmy

Gonzo sa...

Häftigt!! Grisen är internationell.
Underbar åkalångtlista...
Ytterligare en pärla från allas våran Shane, ser redan fram emot nästa veckas strof.
"And it's just another bloody rainy day"

Malin sa...

Editors bör du definitivt kolla upp mer. De har gjort två skivor som är kvalitet rätt igenom!

Malin

Anonym sa...

Ja,visst är de gyrmma! Går varma på spelaren för tillfället, svänger så man blir tokig helt enkelt!

Anonym sa...

Vilka låtar! Jag hade velat åka med!
TP

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »