fredag, september 05, 2008

Dörrknackare??

Sitter med en Jim Beam & Cola framför datorn i någon slags försök att fira fredag. Resten av familjen glor på någon halvtaskig komedi på tv som man sett för många gånger. Givetvis letar jag mig ut på tuben för att se om jag kan hitta nåt ball då jag stötte på detta underbara klipp. Inte nog med att det är en fantastisk låt och en fantastisk artist det är dessutom ett stycke svensk musikhistoria. Programledaren e ju en historia för sig. Från exprementell rock via popträsket rätt in i Idoljurryn.....sicken resa!!!!
HURSOMHELST!!! Det var artisten som var huvudpersonen i detta inlägg. Frank Vincent Zappa, en man som skulle kunna ta upp ett helt gäng bloggar i sig själv. Så jag utelämmnar historien denna gång och ger er här ett smakprov på den rockigare Zappa och som vanligt texten hysteriskt rolig!
Imorgon är den stora dagen då jag skall försöka mig på en kort och intensiv karriär som trubadur. Vilket helvete jag har haft för att få ihop en låtordning som både är rolig för mig att spela och som gästerna kommer att tycka om.
Hur det gick får jag väl återkomma med.
Skål och godnatt!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte ska du sitta och dricka Jim Beam själv, när jag bara är ett stenkast bort. Nåja, vi tar väl igen det imorgon. Skall bli spännande att se vad låtlistan bjuder på. Väldigt spännande. Och Zappa, ja, thats a rabbit hole that goes deep. Briljant! Anders

TP sa...

Trubadur!
Låter intressant.
Nyfiken på låtvalet.
Undrar om man kan se smakprov från Youtube inom kort.
Dubamoll!! Svenskt vemod i baktakt.

Undrar om den klassiska muggbilden fick dig att skriva om Francesco. Precis som om du behövde en anledning att skriva om Zappa!!

Clabbe var sliskig redan då.

Mental istid?

Jimmy Myhre sa...

Televisionens utbud slår aldrig ut bloggens magiska värld, Clabbe som förstörde varje blandband man försökte skrapa ihop från Rakt Över Disk, lika bra det kanske...
Gonzo och Zappa hör liksom ihop likaväl som Soundgarden. Zappa har antagligen skrivit en av århundradets mest missuppfattade låttexter, hur många har inte klämt ihop sig till Bobby Brun och tyckt vilken mysig kärlekslåt att dansa till. (kanske det är också trots allt ??)
Skulle gärna vilja se låtvalet till din trubadurafton, hoppas att det gick bra kompis

Jimmy

Gonzo sa...

ja allas våran lille Clabbe....kommer ihåg att han var gäst Dj på Ellösparken en gång men det tror jag inte Jimmy minns...mmm...men du kanske kommer ihåg promenaden från bussen och hem på natten men det är en annan historia.
Trubadurandet gick över förväntan, jag tror alla var nöjda. Det är otroligt svårt att göra ett upplägg när det kommer ca. 50 gäster och alla med olika musikaliska preferencer. Jag vägrar ju att behöva köra "Sweet home, Bad Moon, Hotel Calif. mm. Jag valde låtar som jag gillar och med tanke på syrran och Maria. Det blev en blandad kompott med Niel Young, Dylan, Springsteen, Pink Floyd, U2, Guns'n Roses och självklart Nationalteatern. Mest jubel och drag var det dock när jag drog några av de gamla T.O.P. låtarna. Två låtar som defenitivt stack ut var väl "Mothers of the Disappeared" och "Red Hill Mining Town" som jag tror inte är så vanliga i trubadur sammanhang.

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »