måndag, september 22, 2008

Fireside Favorites

Suveräna inlägg mina kära kumpaner, lågan brinner lika starkt och klart som pyromanens vårbrasa, har tyvärr inte hunnit med så mycket bloggande den sista veckan, gissa om frossan känns total. Projektet med spelrummet i källaren är numera omdöpt till "det svarta hålets förbannelse"
Bara ett par saker till så ävlar mayana, nu har vi äntligen kommit till stadiet där diverse elektronik skall inhandlas.
Stereo, högtalare, ny skivspelare, tv mmm , snacka om angenäma bekymmer.
Kommer ihåg alla inflyttningar som man själv gått igenom, det första som monteras ihop är givetvis musikmaskinen, man får ingen arbetsro utan lite ljuvliga toner, att flyttlådorna sedan tog upp större delen av lägenheten var ett smärre bekymmer. Passar därför på att tipsa om lite ljuv bakgrundsmusik som med fördel avnjutes vid eventuell montering av möbler eller liknande.
Giant Sand-Increment Of Love Sandstormsmusik, lyssna även på Calexico som är gamla medlemmar ur bandet.
Calexico - Crystal Frontier Sista skivan Carried To Dust är snorbra, måste höras..

6 kommentarer:

TP sa...

Snacka om angenäma problem.
Väntar spänt på invigningen då första ölen knäpps upp till tonerna av.... Vadå?
Vad har du tänkt dig spela allra först? Vilket musikstycke ska få äran att inviga sakreSTIAN?
Å apropå flyttningar: Va gott att både du å jag har hittat HEM för både oss själva å vår vinyl. Ett par våningars vinylbackskånkande vete fan om man klarat av nu!
Calexico är helfräcka. Giant Sand lät inte heller så dumt.

Anonym sa...

Spelade lite blandad musik för Gonzo häromdagen. "Jimmymusik" kallade han det. Och jag förstår vad han menar nu när jag ser att du lyssnar på samma grejer som jag gör för tillfället.

Fina tips med andra ord!

Ser fram emot invigningen i det svarta hålet! A.

Gonzo sa...

Ser fram emot en riktig rotvälta i den jimyanska källaren. Håller med TP om att det skall bli intressant med vilken öppningslåten kommer vara. Troligen nåt med Berit Clearwater Revival...
Sjyssta låtar...min relation till Calexico har varit via soundtracket till "I'm Not There" där de ihop med sångaren från My Morning Jackets gör en grymm version på "Going to Acapulco" men det här låter riktigt bra. Se upp för Capt.Sparrow nu när du ska ut o snesegla!!

Jimmy Myhre sa...

Jo invigningen börjar nalkas, håller helt med, klarar inte av en flytt till av bröderna bräders skivsamling,
första låtenalternativ :

I Feel Free
Lust For Life
I´m So Glad

Visst känns det som att vi är inne och sniffar på samma limburk Anders. Vi får tränga djupare in när vi kommer hem från semestern

Känner mig själv lika virrig som en viss Mr Sparrow-vilket team bakom rodret, hittar jag till strandkanten får jag vara nöjd.

Jimmy Sparrow

Malin sa...

Ååh, Calexico var det på tok för länge sen jag lyssnade till. Crystal Frontier är ju helskön. Carried... står på kolla-upp-listan!

Jimmy Myhre sa...

Tappade också bort Calexico under ett par år Malin men deras sista album är troligtvis deras bästa

Jimmy

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »