fredag, oktober 10, 2008

Asktunga Och Lustfyllda Månpromenader

Att botanisera bland bardomens bakgator kan vara mycket givande, speciellt när det gäller musik, band som man gillade, glömde bort men som ibland kommer tillbaks och hälsar på. Här har ni ett antal artister som får mig att färdas tillbaks till tiden då finnarna poppade upp som glasstoppar med söt fyllning. Talk Talk - Such A Shame Låter fortfarande så förbannat bra, ett av mina favoritband när det bagav sig. SPK – In Flagrante Delicto Det här här är så mörkt att djävulen själv blir mörkrädd, industri, kommer ihåg att låten finns med i filmen Calm Sea med b.l.a Nicole Kidman. Philip Glass – Koyaanisqatsi När vi ändå är inne på tunga hörnet, en värld i upplösning, har gjort en egen version på just denna låt. Inget för glada middagar. David Bowie – Ashes To Ashes ( Say No More) Yello - Domingo Något udda låtval från denna duo men den här lyssnade jag enormt mycket på Genes Loves Jezebel - Desire Manlig bra röst ?? The Police – Walking On the Moon Egen favorit med Polismännen, görgoo frisyr dessutom Red Lorry Yellow Lorry – Happy To See Me Tuunga Swans – Miracle Of Love Hans röst kan troligtvis flytta stenblock, Swans var kända som ett av de mest högjudda banden live. B-Movie – Nowhere Girl En riktig klassiker Jipiiissios det får nog räcka för idag, hoppas att ni har haft lika roligt som jag

6 kommentarer:

Gonzo sa...

En del kännde jag igen andra inte...rolig lista, det e alltid kul med kommentarer till varje låt. Jag e i samma sists själv.Lyssnade idag på MNW's samling "Postpunk" där fanns massa godis från förr Sator Codex, Lustans, Tredje Mannen , Camoflage, Commando M Pigg, cortex nunnan mfl. Nä jag kräver MERA LISTOR ÅT FOLKET!!

TP sa...

Din lilla räka, där försvann fyra låtar från min idébank. Men varför e jag förvånad!!!
Talk Talk lyssnade jag på för bara två timmar sen. Valde mellan din låt å Living in another world. Till slut valde jag den sistnämnda som jag tycker är något vassare.
Red Lorry lyssna jag på häromdan. Muntert gäng. Happy to see me!!!!
Med Swans hade jag tänkt köra Gira's version av Love will tear us apart.
Yello har ju gjort så mycket bra att det är fullkomligt omöjligt att välja nåt. De senaste veckan har faktiskt en suverän samling med Carlos Peron, som var med i gruppen i några år, gått hett på spelaren.
Police, vilket gäng! Copeland är en undervärderad trummis med handleder som självaste Tage Dirty.
Hans kantspel skulle Lagerbäck behöva i morgondagens match.
B-Movie, här snackar vi syntklassiker. Enkelt men bra.
Trots begränsade röstresurser så fick tvillingarna Ashton ibland till det riktigt bra i Gene loves Jezebel.
SPK e hm... speciella.
Speciell e oxå Glass. Koyaanisqatsi är ett vidunderligt musikstycke med en basröst hämtat från underjorden. Musiken får mig, av någon konstig anledning, även att tänka på öl!

Malin sa...

Blev stormförtjust i Swans låt. Definitivt ett band jag vill utforska mer! Tips på vart jag ska börja?

Jimmy Myhre sa...

Kul att ni gillade mina gamla godingar, ville abolut inte förstöra för dig käre broder men det är ju trots allt så att vi har många gemensamma favoriter, man får sina ryck ibland Gonzo och måste vandra tillbaks i tiden, Malin, kul att du gillade Swans med Gira i spetsen, ett vansinnigt tungt band, underjordisk betongmusik av bästa sorten, de tidigaste alstren kan dock bli alltför hårdsmält, börja istället med albumet The Great Annhilator som jag tycker är ett av deras jämnaste

Jimmy

Anonym sa...

Härlig lista! En hel del jag inte har hört förr, andra jag inte sett på vykort sen Adam bodde i schlånkerö! Får hålla med Malin om Swans, får kolla detta mer. Yello väckte starka känslor. Har inte hört dem sen de sände "tårtan" typ. Brorsan hadde en platta som jag bokstavligen spelade sönder.

Malin sa...

OK, will do! Tack och bock för tips!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »