tisdag, oktober 07, 2008

Hear no evil

Innan musikvideon kom var det lättare. Då räckte det att man lyssnade på musiken. Tyckte man om det man hörde så gjorde man. Enkelt! Sen kom musikvideon och gjorde saken mer komplicerad. Helt plötsligt skulle man ta ytterligare en konstart i beaktande. Fortfarande var grunden det musikaliska framförandet men med hjälp av det visuella kunde en mindre bra låt bli mycket bättre med en bra video. Samtidigt kunde en dålig video dra ner den musikaliska upplevelsen. Det finns många olika variationer musik-video. En av dom mest sedvärda kategorierna är paradoxalt nog den som innehåller så lite klass som möjligt som t.ex detta stycke. Tänk att man på fullaste allvar har gjort detta i hopp att nå alla.... några.......någon....morsan.....hunden... Clark Olofsson utryckte en gång sitt levnadsöde på följande sätt: Kan jag inte bli bäst ska jag jävlar i mig bli bäst på att vara sämst. Tyvärr måste dessa gentlemän hört Clarks ord och tagit det som paroll. Dessvärre är dom långt ifrån ensamma i den musikaliska kloaken. Vojne vojne!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaa.. Fantastiskt! En sån klassiker! Hiawathadress och tysk porrmustasch. Allt kombinerat med ett fullständigt sinneslött leende. Och höftgung! Jag dör!!! Anders

Gonzo sa...

Att skratta sig harmynt har nu fått en helt ny innebörd. Det här slår det mesta....iklass med Borat.
Gruppen är dansk tror jag...jag tror dessutom att Filip och Fredrik hade med detta klipp i ett av sina 100-höjdare program. Hursomhelst är detta klipp fantastiskt roligt.

Jimmy Myhre sa...

Att komma tilbbaks för att se detta är nästan för mycket, vilken koreografi, vilket gung, dessa fantastiskt fula människor som genomför en smått klassisk kalkonversion på Apache,
Puh nu börjar träningsverken att framträda

Jimmy Karageorgios

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »