söndag, januari 25, 2009

Det räcker att vara sig själv

Resultatet av ett alltför lättsamt leverne i torsdagskväll har blivit en rejäl vinterförkylning, så med svidande hals o rinnande näsa går jag runt o gnäller o tycker synd o mig själv. Lite synd är det om min dotter Smilla som också är förkyld, fast givetvis mer synd om mig. Men inget ont som inte har något gott med sig, det blir lite mer tid över till musiklyssnade, har passat på att lyssna igenom Lalehs senaste och den låter som; Laleh kort sagt. Inget förvånande på något sätt utan låter som hon brukar, och det gör hon alldeles rätt i, framför allt det hon gör på svenska och persiska, att hon dessutom är en artist med stor integritet är också ett plus. Fastnade för låten Bjurö Klubb som förde tankarna till Cindy Laupers gamla "time after time", hon kommer säkert få mängder av priser under nästa års galahysteri. Nä nu får jag nog gå o ta en tablett av något slag o lyssna på lite Dag Vag. Snorbloos

4 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Det är förkylningarnas vinter, tråkigt för er, men ibland kan det vara kroppens sätt att säga ifrån, Tat Lugnt Ta En Toy

Är själv barnsligt förjust i Lalehs lekfullhet, har tjuvlyssnat på låtarna via Myspace och det lät förbaskat bra, en görgo blandning som vi i västsverige brukar säga,
En svensk artist som verkligen har en egen stil. kan tänka mig att det här kan bättra vilken förkylning som helst.

Krya på er !!

Anonym sa...

Tack, atcho...

Gonzo sa...

Ha ha ha ...din snorgärs....tur att du kan kurera dig med lite Dag Vag. Laleh låter precis som hon ska.

Anonym sa...

Jag tycker hon låter som Dag Vag!!!
TP

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »