torsdag, januari 15, 2009

Di Sma Undir Bardi

Såg ett program på TV om isländsk musik för ett antal år sedan och fastnade då för ett band som hette Bang Gang, egentligen så är det islänningen Bardi Johannsson som gömmer sig bakom namnet, tyvärr fanns det inte så mycket av hans musik att lyssna på vid det tillfället , men idag plötsligt så hostade min arma hjärna ur sig detta gyllene guldkorn igen och vips så hittade jag ett antal klipp samt en Myspacesida. Kan bara säga att jag fortfarande är imponerad, får se om ni tycker likadant.... I Know You Sleep

4 kommentarer:

Boggen sa...

Mycket bra musik i min smak! Fanns även några låtar på Spotify som håller hög klass.

Jimmy Myhre sa...

Lyssnade på dom som fanns med på Spotify, riktigt bra som du sade Boggen. Tackar för tipset

Jimmy

TP sa...

Det här lät spännande som mycket annat från Island. Är det samma program som jag tänker på så var det verkligen späckat med en massa bra musik med obskyra grupper.

Jimmy Myhre sa...

Visst talar vi om samma program som var fullproppat med intressanta band från denna lilla ö. Sanslöst med tanke på den ringa folkmängden

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »