onsdag, januari 14, 2009

Sad But True

Nej jag skall inte avhandla Metallicas svarta skiva, Jag skall inte ens nämna Metallica mer i detta inlägg. Jag skall för första gången tala allvar. Jag vet bara inte hur jag skall börja. Jag vill inte på något sätt göra den här bloggen till nåt´slags "Tunga hörnet" men nu kan jag inte hålla min oro och frustration för mig själv längre. Läste igår att Lastvagnar varslar ytterligare runt 300 personer i Göteborg. Då var det dax. Där föll bilan.(inte riktigt än, min chef har inte meddelat vad som kommer att hända mig.)
Vad faaan är det som händer?? Jag skall givetvis inte klaga, jag har det jävligt bra med tanke på att jag just nu pluggar och skall göra det i 4 år till. Tänk på alla mina arbetskamrater som jobbat i 7-8 år och som får gå. Frågan är bara vad gör jag nu?? Hur fan ska jag kunna försörja min familj under sommaren? Två nästan tonåriga döttrar kostar inte gratis. Vem vill anställa en kille som pluggar? Finns det några jobb? Förr fick man stämpla på sommrarna när man pluggade, men det har våra kära politiker tagit bort, för man skall ju inte kunna gå runt och slå dank på sommaren och tro att man kan håva in bidragspengar, nej nej.
Jag blev inte gladare av att titta på dokumentären om Lars Winterdäck....han verkar va en munter jävel!....men det fick mig att tänka på en textrad han skrivit
"Sånt är livet, förlåt om jag är bitter och cynisk men du vet hur det kan va."
Hälsnigar Grinpitten Gonzo

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kom in och läs mina metal o rock recensioner!

Kommentera gärna!

Jimmy Myhre sa...

Jag lider verkligen med er, det är en rejäl svacka som drabbar många, det gäller för regeringen att skapa stimulans så folk vågar att satsa igen, känns dessvärre som att dom sitter och glor på varandra och inget vet vad som skall göras....
Hoppas att det vänder som den skeppsbrutne sade

Anonym sa...

Inte roligt alls. När kriser som dessa kommer vill man helst ha någon annat än en osynlig hand att hålla i handen. Regeringen verkar vara av åsikten att det krävs lite krossade ägg för att laga en marknadsanpassad omelett. Samtidigt som börsbolagen ropar efter mamma och pappa, i form av ökad statlig reglering. Häpp!

Jag lider också med er. Tur i 'oturen' (på längre sikt) att du redan är på väg mot en ny bana (som jag vet kommer passa dig som handsken). Jag ska hålla tummarna för att de kortsiktiga orosmolnen löser sig, Gonzo.

TP sa...

Jag lider med dig, dina kompisar å alla andra som direkt eller indirekt har blivit drabbade.
Det finns många högt uppsatta med paraplyer, fallskärmar, avgångsvederlag å höga löner som man verkligen kan ifrågasätta kompetensen hos.
Ett tips! På sommaren behövs mycket extra arbetskraft till att ansa växtligheten.
Marianne Faithfuls version går heller inte av för hackor(apropå grönarbete!)

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »